ایران خودرو محقق كرد
كاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ قطعه تارا
تولیدو: گروه صنعتی ایران خودرو در گزارش امروز (یکشنبه) خود به دو موضوع شروع تولید انبوه اتوبوس آمبولانس های ساخت داخل و همین طور در بخش دیگر به صرفه جویی 600 هزار دلاری با ساخت 25 دست قالب قطعات تارا اشاره نموده است که هر دو دستاورد مهمی بشمار می رود.
به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، قبل از این در قراردادی که فی درخلال سازمان اورژانس کشور و بزرگ ترین خودروساز تجاری خاورمیانه منعقد شد، ایران خودرو دیزل متعهد شد در مدت سه ماه، نمونه اولیه این خودرو را تحویل دهد، اما با همت متخصصان این گروه خودروسازی، در مدت ۳۵ روز این پروژه به مرحله بهره برداری رسید و تولید انبوه آن شروع شد.
براین اساس اولین اتوبوس آمبولانس ساخت ایران، دارای شاسی یک تکه بوده که ظرفیت جاگذاری ۹ تخت بیمارستانی را دارا است. این اتوبوس آمبولانس از موتور پرقدرت OM۴۵۷ با ۳۵۰ اسب بخار توان بهره می برد و همین طور دارای سرویس بهداشتی، مدیکال باکس کامل اورژانس و سایر امکانات و تجهیزات روز آمبولانس است.
ایران خودرو دیزل با داخلی سازی محصولات و استفاده از ظرفیت های سازندگان داخلی در تکمیل این محصول، کاهش ارزبری بسیار بالایی در هر دستگاه اتوبوس آمبولانس به وجود آورده است.
همین طور در بخش دیگری از گزارش ایران خودرو آمده است که این خودروساز بزرگ کشور با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالب های برخی قطعات خودروی تارا بومی سازی شد که این اقدام صرفه جویی ۶۰۰ هزار دلاری را به همراه داشته است. برای اولین بار در کشور پروسه قالب سازی قطعات مجموعه جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی به همراه قاب روی فرمان طراحی و بومی سازی شد.
این ۲۵ دست از قالب های مذکور شامل قالب های تزریق پلاستیک، دایکاست منیزیمی و قالب های فریم و فوم، توسط شرکت های توانمند زنجیره تامین ایران خودرو، داخلی سازی شده است؛ این در حالیست که تمامی قالب های مورد اشاره از شروع فعالیت ساپکو تاکنون، از کشورهای آلمان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، کره و چین تامین شده است.
از مهم ترین مزیت های داخلی سازی قالب های مجموعه قطعات جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی (MFC) به همراه قاب های روی فرمان، کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری، حذف هزینه های آزمون های این قالب ها در خارج از کشور، سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و کاهش زمان اجرا تا ستاندن بازخوردها است.
همین طور با بومی سازی دانش قالب های قطعات مورد اشاره، بسترهای لازم برای ساخت قالب های مجموعه قطعات کلیدهای کنترلی صوتی و کروز کنترل خودرو فراهم گشته است.
منبع: tolido.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب