از سوی بانك مركزی

اعلام تراز تجاری در پاییز امسال

اعلام تراز تجاری در پاییز امسال

تولیدو: آمار بانک مرکزی از وضعیت صادرات و واردات در پاییز امسال نشان میدهد که در طول این مدت واردات گمرکی 26 میلیارد و 858 میلیون دلار و صادرات نیز معادل 25 میلیارد و 112 میلیون دلار بوده است.


به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، طبق آنچه بانک مرکزی از وضعیت صادرات و واردات در پاییز سال جاری منتشر نموده، ۲۵ میلیون و ۱۶ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون دلار کالا به کشور وارد شده است.
همچنین، در طول این مدت ۸۵ میلیون و ۲۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار صادر گردیده است.
بررسی جزئیات واردات در ماه های مهر، آبان و آذر بیان کننده آنست که در این ماه ها به ترتیب معادل دو میلیون و ۸۰۸، دو میلیون و ۵۴۹ و سه میلیون و ۱۳۵ هزار تن واردات صورت گرفته و ارزش واردات در این ماه ها نیز به ترتیب سه میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار، سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار و سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بوده است.

آذر دارای بیشترین واردات
با این حساب، بیشترین ارزش واردات مربوط به ماه آذر بوده و کمترین ارزش واردات متعلق به آبان بوده است. علاوه براین، پایین ترین میزان واردات مربوط به آبان ماه و بیشترین میزان واردات هم در ماه آذر اتفاق افتاده است.

تراز تجاری معادل منفی یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار
طبق این گزارش، مهر ماه با ۱۹ میلیون و ۲۵۵ هزار تن صادرات به ارزش چهار میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را به خود مختص کرده است.
همچنین، آذر ماه با ۹ میلیون و ۴۴۲ هزار تن صادرات به ارزش سه میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار پایین ترین میزان صادرات را داشته است.
علاوه براین، در آبان سال جاری نیز صادراتی به میزان ۱۰ میلیون و ۲۴۷ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار صورت گرفته و تراز تجاری کشور در پاییز امسال نیز باز هم منفی یک میلیارد و ۷۴۶ میلیون دلار بوده است.




منبع:

1399/11/18
20:44:31
0.0 / 5
1192
تگهای خبر: بانك مركزی , صادرات , كالا , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
تولیدو