هزینه حمل سنگ آهن گران می شود

هزینه حمل سنگ آهن گران می شود

تولیدو: معرفی مقررات جدید برای سوخت پاك تر كشتی ها، به نرخ بالاتر حمل سنگ آهن از كشورهای تولیدكننده بزرگ نظیر برزیل، استرالیا و اندونزی به چین، منجر خواهد شد.


به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، تحلیلگران شركت وود مك كنزی پیش بینی كردند با اجرای مقررات سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) كه كاهش سولفور موجود در سوخت كشتی ها را الزامی می كند، كشتی هایی كه بجای نفت كوره از سوخت های پاك تری مانند دیزل یا LNG استفاده می نمایند امكان دارد هزینه حمل سنگ آهن را بالا برند و تأثیر هزینه ها در سفرهای طولانی تری از برزیل به آسیا مشهودتر خواهد بود.
بدین سان به سبب مسافت طولانی تر، هزینه حمل سنگ آهن از برزیل به چین بزرگترین افزایش را خواهد داشت و احتمالاً بیشتر از ۶ دلار در هر تن (معادل بیشتر از ۴۰ درصد) بالاتر می رود.
بر اساس گزارش پلاتس، نرخ كرایه كشتی های بزرگ از برزیل به مقصد كینگدائوی چین در آوریل ۱۳.۰۹۸ دلار برای هر تن بوده كه در مقایسه با ۱۱.۸۲ دلار در مارس، افزایش نشان داده است.
اجرای مقررات جدید IMO جهت استفاده از سوخت هایی كه سولفور آنها باید از ۳.۵ درصد فعلی به حداكثر ۰.۵ درصد كاهش پیدا كند، مصرف دیزل را افزایش خواهد داد. تحلیلگران نسبت به هزینه های بالاتر و مشكلات موجود برای تأمین تقاضای بخش كشتیرانی به سبب تغییراتی كه لازم است در زیرساخت پالایشگاهی داده شود آگهی داده اند.
بازار سنگ آهن در چین كه بزرگترین خریدار این ماده خام فولادسازی است، قیمت های سنگ آهن دریابرد را بر اساس تحویل و عرضه داخلی برآورد می كند.
قیمت سنگ آهن برای تحویل فوری به چین، شاخص قیمت بازار جهانی است و هزینه حمل بالاتر به تغییر قیمت ها و هزینه های جهانی منجر خواهد شد و امكان دارد قیمت گذاری منطقه ای و شرایط قراردادها را باز متأثر كند.
طبق گزارش پلاتس، تأثیر مقررات جدید IMO بر بازارهای حمل اقیانوسی به معنای هزینه های بالاتر برای كالاهای عمده شامل زغال سنگ و زغال سنگ حرارتی است.





منبع:

1398/02/19
11:52:23
5.0 / 5
4486
تگهای خبر: بازار , تولید , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
تولیدو