مشاور وزیر اقتصاد:

سازمان مالیاتی اطلاعات زیادی منتشر نمی كند

سازمان مالیاتی اطلاعات زیادی منتشر نمی كند

تولیدو: مشاور وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه هم اكنون اطلاعات زیادی منتشر نمی گردد، اظهار داشت: در حوزه هایی همچون سازمان مالیات، بودجه و شركت های دولتی نیازمند دست یابی به اطلاعات بیشتری هستیم.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر، حسین میرشجاعیان امروز یكشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ در مراسم رونمایی از آمار تجارت خارجی كشور، برمبنای طبقه بندی های اقتصادی با اشاره به اینكه بورس، گمرك، بیمه و خصوصی سازی ۴ حوزه ای هستند كه اطلاعات خوبی را منتشر می كنند، تصریح كرد: علاوه بر این ۴ حوزه، سه حوزه دیگر داریم كه در امتداد اصل شفافیت باید اطلاعات دقیقی منتشر كنند.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه كرد: نخستین سوژه سازمان امور مالیاتی این است كه این سازمان، اطلاعات زیادی دارد؛ اما هنوز بخش اعظمی از این اطلاعات را منتشر نمی كند؛ این در شرایطی است كه باید دقیق بدانیم كه بعنوان نمونه توزیع مالیات غیرمستقیم در كشور به چه صورت است و یا اینكه مالیات مشاغل به چه گونه ای ستاندن می شود.
وی افزود: منظور من نشر اطلاعات محرمانه نیست؛ بلكه اطلاعاتی كه برای تكمیل و كمك به سیاستگذاری نیاز است، باید منتشر شود.
میرشجاعیان حوزه دوم را مربوط به اطلاعات مالیه دولت و بودجه عنوان نمود و اظهار داشت: در این عرصه باید اطلاعات عملكرد بودجه كه در اختیار خزانه داری كل كشور است، منتشر شود؛ اما تابحال این اطلاعات به صورت محرمانه در اختیار این ارگان بوده است.
وی اضافه كرد: باید طبق قاعده قسمتی از اطلاعات را از قالب محرمانه خارج نماییم و به تفكیك ردیف ها نشر دهیم.
میرشجاعیان اظهار داشت: همین طور باید تفریغ بودجه را با اطلاعات بیشتری منتشر كنیم؛ این در شرایطی است كه دیوان محاسبات تنها دو صفحه تفریغ بودجه منتشر می كند.
وی تصریح كرد: حق همه است كه بدانند عملكرد مالی دولت ها چگونه بوده است.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات شركت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی را حوزه سومی عنوان نمود كه باید در انتشار اطلاعات كمك كنند و اظهار داشت: امروز هیچ كس نمی داند سهم شركت های دولتی و دارایی این شركت ها نسبت به كل دارایی دولت چقدر است.
وی با اشاره به اینكه ما خلأ بزرگی در اطلاعات داریم، تصریح كرد: در صورت نشر این اطلاعات، شفافیت بالا می رود؛ به نحوی كه اطلاعاتی همچون بدهی دولت محرمانه نیست و باید منتشر شود.
وی اضافه كرد: زمانی می توان راجع به این مسائل صحبت كرد و كاری انجام داد كه اطلاعات از حالت محرمانه خارج و منتشر شود.


منبع:

1398/02/15
19:11:36
5.0 / 5
4576
تگهای خبر: اقتصاد , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
تولیدو