رسانه ها پشتیبانی از كالای ایرانی را ترویج دهند

رسانه ها پشتیبانی از كالای ایرانی را ترویج دهند

تولیدو: تهران- صدا و سیما با دارا بودن مخاطبان میلیونی، بهترین معبر برای معرفی كالا و تولیدات داخلی است، زیرا این امكان را دارد كه با برنامه های متناسب، جذاب و گیرا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، فرهنگ استفاده از محصولات وطنی را اشاعه دهد.


به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، در بیان اهمیت پشتیبانی از تولیدات داخلی با هدف تولید اشتغال و توسعه صنعتی و اقتصادی كشور همین بس كه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال 1397 را بعنوان سال «حمایت از كالای داخلی» نامگذاری كردند. انتخابی كه مبین رویكرد و استراتژی آن سال بوده و ضروری می باشد كه مسئولان و عموم مردم در ترویج فرهنگ تولید و استفاده از محصولات داخلی بكوشند.
عملی شدن شعار پشتیبانی از كالای ایرانی در گرو فراهم شدن بسترهایی است همچون اینكه آثار مثبت پشتیبانی از تولیدات داخلی و نقش آن ها در اشتغالزایی تبیین شود دیگر اینكه حمایت مردم تولیدكنندگان داخلی به تولید كالای و محصول با كیفیت ترغیب می كند.
در این میان، رسانه ها همچون صدا و سیما و دیگر رسانه ها با دارا بودن مخاطبان بسیار از اقشار مختلف جامعه و همینطور در اختیار داشتن ابزارهای دیداری و شنیداری، نقش برجسته ای در عینیت بخشیدن به شعار پشتیبانی از كالای ایرانی ایفا می كنند و ظرفیت های رقابتی تولیدات داخلی برای افزایش سطح كیفی كالا و خدمات و همینطور جذب مشتری را بالا می برد.
رسانه ها این امكان را دارند كه با معرفی فرصت های سرمایه گذاری، به جذب سرمایه های داخلی و خارجی در امر تولید محصولات داخلی و در نتیجه افزایش اشتغال كمك كنند.
ارایه تصویری مناسب از تولیدكننده و كارآفرین در نمایش های تلویزیونی، برنامه های رادیویی و اخبار رسانه های جمعی از دیگر راهكارهای موثر و مناسب برای پشتیبانی از كالای ایرانی است. زمانی كه در سریال های نمایشی و رادیویی، سرمایه داران وكارخانه داران در نقش منفی به كارگر ظلم و قانون گریزی و كلاهبرداری می كنند،، نمی توان انتظار داشت كه اعتماد عمومی به سمت پشتیبانی از كالای ایرانی سوق داده شود.
تا زمانی كه مسئولان رسانه ها تصویری مناسب از تولیدكننده و كارآفرین بعنوان قهرمانان جامعه و مهیاكنندگان اشتغال به مردم ارائه ندهند، نمی توان به تاثیر تشویق مردم به پشتیبانی از تولید ملی امیدوار بود.
تبلیغ كالای ایرانی مرغوب و با كیفیت و به نمایش گذاشتن آن در جای جای زندگی شخصیت های سریال و نمایش های صداوسیما از دیگر راهكارهای پشتیبانی از تولیدات داخلی و اشاعه فرهنگ مصرفی در بین آحاد مردم است. به این معنا كه رسانه ها با آگاهی بخشی، آموزش و تبیین اهمیت استفاده از تولیدات داخلی و یادآوری نتایج از بین رفتن محصولات وطنی می توانند در جهت تحقق شعار سال تلاش كنند.
تولید و پخش گفت و گوهای خبری با محوریت كالا و تولید ملی هم روش دیگری برای فرهنگ سازی مصرف كالای داخلی و تولید یك جریان و روند مناسب در این مسیر است كه هم می تواند سرمشقی برای مخاطبان خاص همچون فرهیختگان و مراجع فكری و عملی باشد و هم مطالبه گری از مسئولان را دربرداشته باشد.
نظارت بر تولید كنندگان هم از دیگر وظایف رسانه ها به حساب می آید در این مسیر ضروری می باشد كه با نگاه تیز بینانه و انتقاد های سازنده، نقصها و اشكالات بخش های تولیدی را مطرح كنند تا علاوه بر دسترسی مصرف كننده به كالای مرغوب، تولید كننده هم با آگاهی از نظارت و كنترل بیرونی، در افزایش كیفیت تلاش كند.
می توان گفت با تغییر رویكرد رسانه ها و تدبیر مسئولان در تامین ارز و توزیع مناسب كالا است كه می توان به اجرایی شدن بهتر شعار سال امید داشت و به میدان رقابت صادرات محصولات وطنی پا گذاشت.

پژوهشم**9294**3050 **
ایرنا پژوهش، كانالی برای انعكاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و پژوهش های خبری ایران وجهان، با ما https: //t.me/Irnaresearch همراه شوید.


1397/01/22
14:45:35
5.0 / 5
5334
تگهای خبر: تولید , كیفیت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
تولیدو