نبض بازار اتوبوس های برقی در دستان كیست؟
به گزارش تولیدو یكی از بزرگترین تولیدكنندگان چینی خودرو های برقی اخیرا اعلام نموده كه موفق شده است بالغ بر یك هزار دستگاه اتوبوس الكتریكی در آمریكای لاتین به فروش برساند.
به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، شركت چینی BYD كه یكی از بزرگترین تولیدكنندگان خودرو های برقی، پاك و دوستدار محیط زیست در جهان به حساب می آید، اخیرا اعلام نموده است كه توانسته با عرضه و فروش یك هزار و ۳۵ دستگاه اتوبوس برقی در بازار كشورهای آمریكای لاتین ( مركزی و جنوبی)، سهم خویش را به ۷۱ درصد از بازار فروش اتوبوس های الكتریكی در جهان برساند.
یكی از نكات قابل توجه آن است كه میزان فروش و عرضه اتوبوس و وسائل نقلیه برقی در كشورهای منطقه آمریكای لاتین الان دو برابر بیشتر از بازار ایالات متحده آمریكاست.
این شركت چینی یكی از بزرگترین رقبای سرسخت شركت سوئدی ولوو و دایملر آلمان به شمار می شود كه همواره نامشان در عرصه توسعه و تولید اتوبوس و كامیون می درخشیده و در سال های اخیر هم تحت تأثیر افزایش محبوبیت وسایل نقلیه برقی، به ساخت اتوبوس های الكتریكی روی آورده اند.
پیش تر هم این شركت از برنامه های خود برای افزایش سهم در بازار كشورهای مختلف به ویژه مناطق آمریكای شمالی، آمریكای لاتین و اروپا اطلاع داده بود.
طبق گزارش وب سایت insideevs، از بزرگترین بازارهای تحت سلطه شركت چینی BYD می توان به كلمبیا با ۳۷۹ دستگاه و شیلی با ۲۸۵ دستگاه اتوبوس برقی جدید اشاره نمود.
تامارا بریوس، مدیر بخش شركت BYD در شیلی، در این خصوص تصریح كرد: توسعه حمل و نقل عمومی و برقی بدون شك از بزرگترین گام های موثر در جهت كاهش آلودگی هوا، گرمایش زمین و نابودی محیط زیست به حساب می آید كه شیلی جزو مثال های بارز و موفق در این حوزه می باشد.
وی تصریح كرد: استفاده از اتوبوس های الكتریكی و باكیفیت كه الان به بالغ بر ۱۳ میلیون مسافر درون شهری خدمات عرضه می دهد، از انتشار بیشتر از ۲۱ تن گاز آلاینده كربن دی اكسید در هوا جلوگیری به عمل می آورد.
او همینطور اظهار نمود: مقامات شیلی قصد دارند در جهت حفاظت از محیط زیست و كاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین، حمل و نقل عمومی این كشور را تا سال ۲۰۴۰ كاملا الكتریكی و برقی سازی كنند.
خیلی از شركت های خودروسازی در جهان عزم خویش را برای تولید انبوه خودرو های برقی جزم كرده و از برنامه های خود بدین منظور رونمایی كرده اند. افزایش روز افزون خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیش تر از این خودرو های پاك، سبب شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.
خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند كه می توان به تصمیم دولت های مختلفی نظیر انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مكزیك، هند و چین، به پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست و ممنوعیت و توقف تولید و فروش خودرو های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) اشاره نمود.
به نظر می آید كه با افزایش محبوبیت خودرو های برقی بعنوان وسایل نقلیه پاك و دوستدار محیط زیست و هم چنین استقبال بی نظیر مشتریان و خریداران از اینگونه خودرو ها، شركت های خودروسازی بیشتری به فكر تولید و عرضه خودرو های الكتریكی، لوكس و قدرتمند افتاده و با یكدیگر بر سر معرفی محصولات بهتر و باكیفیت تر به رقابت تنگاتنگی بپردازند.
در سال های اخیر خیلی از خودروسازان مشهور در جهان به سمت و سوی طراحی، توسعه و تولید انبوه خودرو های برقی، پاك و دوستدار محیط زیست روی آورده و در این حوزه سرمایه گذاری های كلانی را اختصاص داده اند. دولت خیلی از كشورهای جهان هم با عرضه طرح های حمایتی و تشویقی و هم چنین تسهیلات به شهروندان تلاش دارند مشتریان خودرو را به سمت و سوی خریداری خودرو های برقی و پاك سوق دهند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب