دبیر انجمن قطعه سازان مطرح كرد:

تولید اولین خودرو بدون هیچ شریك خارجی

تولید اولین خودرو بدون هیچ شریك خارجی

به گزارش تولیدو دبیر انجمن قطعه سازان ضمن ابراز رضایت از نبود حتی یك شریك خارجی در پروژه تولید خودروی پژو ۳۰۱، اظهار نمود: اگر نتیجه تحریم ها، خودكفایی است ما با آغوش باز از تحریم ها استقبال می نماییم.


به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، مازیار بیگلو، در مراسم رونمایی از تولید آزمایشی پژو ۳۰۱، اظهار نمود: علاوه بر اینكه پروژه خودروی پژو ۳۰۱ به لحاظ تكنولوژی و سطح خودكفایی هم جایگاه ویژه ای داشته است؛ اما خصوصیت مهمی هم داشته است. سال هاست كه اینچنین هم افزایی در یك پروژه وجود نداشته است اما در پروژه تولید پژو ۳۰۱، هر هفته جلساتی برگزار شده كه جمع بزرگی از قطعه سازان و خودروسازان را گرد هم آورده تا مبحث را با جدیت تمام پیگیری كنند.
دبیر انجمن قطعه سازان اضافه كرد: در سخت ترین زمان برای خودروساز و قطعه ساز این پروژه شروع شد. بسیار كسانی بودند كه به ما می گفتند كه معلوم نیست در آینده وضعیت تحریم ها به چه صورت باشد، صنعت خودروسازی و قطعه سازی در چه اوضاع و شرایطی باشد و… اما با همه اینها در سخت ترین زمان، وفادارترین قطعه سازان مانده و پروژه به این حد خودكفا و پرارزش را به پایان رساندند.
بیگلو افزود: علاوه بر اینها این نخستین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ایران است كه خودرویی تولید می شود كه هیچ شركت و شریك خارجی در آن وجود ندارد. افتخار ماست كه بالاخره فریاد قطعه سازان در خصوص وجود توانایی برای طراحی و تولید قطعات به گوش رسیده و عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: این ها نشان داده است كه تحریم ها هم آنچنان تأثیر نداشته است. ازاین رو اگر مقرر است تحریم شویم و بتوانیم اینچنین به خودكفایی برسیم؛ بهتر كه تحریم باشیم.
دبیر انجمن قطعه سازان تصریح كرد: اما نكته مهم اینجاست كه ما نگران تحریم های خارجی نیستیم. این مدت اخیر آنچنان از تحریم های داخلی ضربه خورده ایم كه اثر تحریم های خارجی به اندازه آن نبوده است. مصوبه ۱۱ هزار میلیارد تسهیلات پرداختی به قطعه سازان كه ۷۰۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده از آذر ماه تصویب شده اما هنوز كامل اجرایی نشده است.



1398/04/24
14:00:59
5.0 / 5
4366
تگهای خبر: تولید , خودرو , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
تولیدو