معاون وزیر صنعت:

سهم استان سمنان در ایجاد شهرك های صنعتی به ۳ و سه دهم درصد رسید

سهم استان سمنان در ایجاد شهرك های صنعتی به ۳ و سه دهم درصد رسید

به گزارش تولیدو معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان سمنان در حوزه صنعت، اظهار داشت: سهم این استان در ایجاد شهرك های صنعتی و بهره برداری از واحدهای تولیدی به ۳.۳ درصد رسید.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر، محسن صالحی نیا بامداد یكشنبه در همایش صنعتگران و معدن كاران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان ضمن تاكید بر ضرورت توسعه و تقویت فعالیت شهرك های صنعتی و واحدهای تولیدی در كشور، تصریح كرد: سهم سمنان به لحاظ میزان واحدهای بهره برداری و ایجاد شهرك های صنعتی به ۳.۳ درصد كل كشور رسیده است.
وی با اشاره به اینكه استان سمنان دارای ظرفیت های مطلوبی در حوزه صنعت است، خاطرنشان كرد: این استان در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در كشور جزو استان های پیشتاز است و تابحال توانسته رتبه مطلوبی را در بخش توسعه صنایع و معادن در مقایسه با سایر استان ها به خود اختصاص دهد.
آمار مطلوب جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان سمنان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه توسعه و تقویت محصولات تولیدی در بخش صنعت باید در دستور كار مدیران در این بخش قرار گیرد، اضافه كرد: صنعت خودروسازی، قطعه سازی، نساجی، صنایع فلزی، غذایی، دارویی و شیمیایی ازجمله محصولاتی است كه در این استان تولید می شود و ظرفیت بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و توسعه صادرات هم فراهم می آورد.
صالحی نیا با اشاره به اینكه استان سمنان در حوزه جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید عملكرد قابل ملاحظه ای داشته است، افزود: تابحال ۸۳ درصد از سهم استانی این منطقه در حوزه تسهیلات رونق تولید محقق شده است كه این امر سمنان را در زمره استان های پیشتاز قرار می دهد.
وی تصریح كرد: استان هایی كه در جذب تسهیلات مبحث تبصره ۱۸ فعال عمل كنند هیچ گونه محدودیتی در سهمیه اختصاص داده شده نخواهند داشت.
معاون وزیر صنعت همینطور با اشاره به وضعیت اقتصادی و ایجاد تحریم های سنگین از جانب دشمنان، خاطرنشان كرد: در شرایط فعلی دولت به دنبال فعال سازی ظرفیت های موجود در بخش تولید است و باید همگان در امر فرهنگ سازی برای مصرف كالای ایرانی تلاش نماییم.

1398/04/23
14:53:49
5.0 / 5
4373
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , خودرو , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
تولیدو