یورو در بازار دلالان چند؟

یورو در بازار دلالان چند؟

تولیدو: بررسی ها از بازار آزاد نشان داده است كه یورو در بازار رسمی با كاهش قیمت همراه شده اما در بازار غیر رسمی نزدیك به ۶۰۰۰ تومان قیمت دارد. همینطور پوند بعنوان یكی از ارزهای رایج، طی دو هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو شده است.



به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، به غیر از دلار كه بازارش طی هفته و ماه های اخیر با شرایط خاصی همراه شده است، یورو و پوند انگلستان هم از ارزهای پرتقاضای بازار هستند كه این روزها عرضه شان در بازار كم شده و بازار غیر رسمی برای فروش آنها هم بوجود آمده است.

به طور معمول در این مقطع از سال و در آستانه سال جدید، تقاضا برای ارزهای اصلی (دلار و یورو، پوند و لیر) بالا می رود اما محدودیت هایی كه برای فروش ارز در بازار آزاد وجود دارد سبب شده كه خریداران در شرایط سختی برای تهیه ارز قرار بگیرند.

شاید بتوان یورو را مهمترین ارز مسافرتی دانست كه تقاضای آن در این روزها بالا رفته است و از اواسط دی ماه تابحال شیب سرعت افزایش قیمت آن بیش از دلار و پوند بوده است. به صورتی كه یورو با نزدیك به ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت در این بازه زمانی به حدود ۶۰۰۰ تومان رسیده است.

طی دو هفته گذشته روند قیمت یورو به سمت كاهش حركت كرد و از حدود ۶۰۰۰ تومان به حدود ۵۴۰۰ تومان كاهش پیدا كرد. البته نكته قابل توجه این است كه این كاهش قیمت در بازار رسمی اتفاق افتاده و در بین دلالان و صرافی هایی كه ارز را به شكل غیر رسمی می فروشند، یورو با قیمت بیش از ۵۹۰۰ تومان فروخته می گردد. یعنی حدود ۵۰۰ تومان تفاوت قیمت در بازار رسمی و غیر رسمی وجود دارد.

در بازار رسمی در اولین روزهای اسفند یورو ۵۵۷۵ تومان قیمت داشت كه در ادامه به ۵۴۵۶ تومان رسید و دهم اسفند ماه به ۵۴۴۹ تومان كاهش پیدا كرد و در روز گذشته (دوشنبه) ۵۴۹۷ تومان عرضه شد.

وضعیت پوند انگلستان برعكس یورو رقم خورده است. در اسفند ماه پوند با شیب آرامی در جهت افزایش قیمت حركت كرده است؛ به صورتی كه از نرخ ۶۷۳۳ تومان در ابتدای ماه به ۶۸۶۷ تومان در روز گذشته رسید.

به دلیل تقاضای كمتر برای پوند، بازار موازی و غیر رسمی برای این ارز به شكل محدودتری راه افتاده و عموما بازار غیر رسمی برای دلار و یورو است.




1396/12/15
13:58:32
5.0 / 5
5425
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
تولیدو