در گزارش تولیدو مطرح شد؛

طرح جدید برای حذف واسطه ها در خرید لوازم خانگی

طرح جدید برای حذف واسطه ها در خرید لوازم خانگی

به گزارش تولیدو مدیر اجرایی طرح حمایتی جهاد کالا اظهار داشت: با هدف تأمین نقدینگی مورد نیاز تولید در جهت پشتیبانی از بنگاه های کوچک و متوسط  و مصرف کنندگان، در اقدامی جهادی، نمایشگاه سالانه جهاد کالا برگزار می گردد.



بهنام شیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه در جهت سیاست های اقتصادی دولت و با هدف تأمین نقدینگی مورد نیاز تولید در جهت پشتیبانی از بنگاه های کوچک و متوسط و مصرف کنندگان، در اقدامی جهادی، نمایشگاه سالانه جهاد کالا برگزار می شود، اظهار نمود: فرایند اجرایی طرح حمایتی جهاد کالا بگونه ای برنامه ریزی شده که منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان توأمان حفظ می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح برخلاف دیگر طرح های فروش اقساطی در سایر فروشگاه ها که ۲۰ درصد کالا از خریدار به صورت نقد و الباقی به صورت اقساط با نرخ سود ۳۶ درصد دریافت می شود، مشتری می تواند تمام یا بخشی از قیمت کالای خریداری شده را از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد استفاده نماید. وجه کالا به صورت مستقیم به حساب تولیدکننده واریز می شود.
مدیر اجرایی جهاد کالا ضمن اشاره به این که در این روش مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی مرتفع می شود، خاطرنشان کرد: در بستر جهاد کالا انتفاع مصرف کننده در خرید کالای با قیمت مناسب توسط حذف واسطه ها به همراه دریافت کالا باکیفیت مناسب، تضمین شده و انتفاع تولیدکننده در تأمین نقدینگی و بازگشت سریع سرمایه است و به منظور پیشگیری از انحراف تسهیلات بانکی، پرداخت تسهیلات در انتهای زنجیره در زمان تحویل کالا به مصرف کننده، به حساب تولیدکننده واریز می شود.
وی خطاب به تولیدکنندگان اقلامی که در سبد جهیزیه قرار می گیرد، همچون لوازم خانگی، فرش، لوستر، مبلمان و کالای خواب اعلام نمود: از تمامی بنگاه های کوچک و متوسط فعال در این عرصه ها دعوت می شود تا با مشارکت در طرح ملی جهیزیه ایرانی و مشارکت در طرح جهادی در راه توسعه بنگاه خود و اقتصاد کشور گام بردارند.
شیری افزود: متأسفانه در اقدامات مشابه که به طور عمده با مداخله واسطه های حاضر در زنجیره تأمین اجرایی می شود، صرفا منافع واسطه ها مدنظر است و تولیدکننده برای ماندن در بازار باید بخش قابل توجهی از سود خویش را به این بخش اختصاص دهد و مصرف کننده هم کالای مورد نیاز را با سود زیاد و قیمت بالا خریداری می کند.
وی خاطرنشان کرد: جهاد کالا همانطور که از نامش پیدا است، اقدامی جهادی است که برای اصلاح نظام تأمین و توزیع کالا با محوریت کالای ایرانی بنیانگذاری شده است.
مدیر اجرایی جهاد کالا با اعلان اینکه در فاز اول برای خرید حضوری با حمایت وزیر صمت و سازمان صمت استان تهران، سالن های ۲۵ و ۲۶ نمایشگاه بین المللی تهران به این امر اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مصرف کنندگان در دیگر نقاط کشور می توانند با رفتن به سایت جهاد کالا محصول مورد نظر خویش را به صورت آنلاین خریداری کنند.
وی اشاره کرد: امیدواریم با همراهی و حمایت نهادهای ذیربط این اقدام جهادی به دیگر شهرها هم تعمیم داده شود و مردم در دیگر شهرها هم بتوانند با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به صورت حضوری به نمایشگاه جهاد کالا رجوع و کالای مورد نیاز را خریداری کنند.
شیری با تکیه بر این که فرصت مشارکت در جهاد کالا برای تمامی تولیدکنندگان ایرانی فراهم است، اظهار داشت: امیدواریم جهاد کالا بستری برای توسعه بازار و متعاقباً گسترش تولید محصول ایرانی باشد و در نهایت امکانی برای ورود بنگاه های کوچک و متوسط به عرصه صادرات و در امد ارزی را فراهم آورد.


منبع:

1401/03/24
07:51:16
5.0 / 5
254
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

تولیدو