رییس توسعه تجارت: برای رقابت در صادرات نیاز به 40 هزار میلیارد ریال است

رییس توسعه تجارت: برای رقابت در صادرات نیاز به 40 هزار میلیارد ریال است

تولیدو: گرگان -ایرنا - رییس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: تولید رقابت در صادرات نیازمند حمایت و كمك 40 هزار میلیارد ریالی بوده كه این رقم معادل 2 درصد از كل صادرات كشور است.


به گزارش تولیدو به نقل از ایرنا، مجتبی خسروتاج عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از تولید كنندگان و صادركنندگان برتر استان گلستان در گرگان اظهاركرد: اكنون 42تا 45 میلیارد دلار صادرات كالا از كشور بوده و با در نظر گرفتن اعتبارات لازم مشابه دیگر كشورها، از صادرات كشورما هم حمایت می گردد.
او همینطور به حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رونق صادرات با لحاظ بودجه حمایتی اشاره نمود و اظهار داشت: نمایندگان مجلس طی هفته های اخیر در بحث بودجه سال 97 وارد شده اند و مسایل و مشكلات بخش صادرات و لازمه پشتیبانی از این بخش را به آنان انتقال داده ایم.
به قول وی؛ در دولت های نهم و دهم تعهداتی برای پشتیبانی از صادرات كالا وجود داشت كه عمل نشد ولی اكنون برخی نمایندگان مجلس بندهایی را در پشتیبانی از صادرات كالا طرح كرده اند كه اگر مصوب شود، می تواند كمك خوبی به رونق صادرات كالا از كشور كند.
خسرو تاج همینطور ابراز امیدواری كرد كه سایر مشوق های صادراتی در كشور كه بیشتر در جهت پشتیبانی از توسعه صادرات است از جانب نمایندگان مجلس مورد تصویب قرارگیرد.
وی اظهار داشت: صادرات كالا از كشور نیازمند پشتیبانی جدی بوده و دولت با عنایت به محدودیت منابع درآمدی و برخی مسائل مختلف نتوانسته حمایت های لازم را از صادركندگان داشته باشد.
وی اضافه كرد: با وجود كاستی ها اما دولتمردان تمایل دارند كه از صادرات كالا حمایت كنند.

*گلستان نیازمند ظرفیت سازی برای توسعه
رییس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت كه استان گلستان با داشتن مرز اینچه برون، نیازمند ظرفیت سازی برای توسعه است و نباید این ظرفیت در یك بعد خلاصه شود.
به گفته وی؛ اگر زیرساخت ها در اینچه برون گلستان تولید شود این منطقه قطب ترانزیت با كشورهای آسیای میانه بوده و می تواند بازار خوبی در تعرفه ترخیص كالااز 5 كشوراز جمله قرقیزستان، قزاقستان، روسیه و بلاروس شود كه باید قدر این فرصت را دانست و برای اجرای امكانات زیرساختی تلاش شود.
اینچه برون از توابع شهرستان گنبدكاووس واقع در شرق استان گلستان دارای گمرك مرزی با كشور تركمنستان است كه پس از استقلال كشورهای آسیای میانه از شوروی سابق فعال گشته است.
آذرماه 93 هم خط ریلی ایران به كشورهای آسیای میانه با حضور روسای جمهوری تركمنستان، قزاقستان و ایران به بهره برداری رسید.
استان مرزی گلستان واقع در شمال كشور دارای 800 تاجر عضو اتاق بازرگانی است كه در امر صادرات و واردات فعالیت دارند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا


1396/11/05
13:47:13
5.0 / 5
5416
تگهای خبر: تولید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
تولیدو