سامانه امتا در خدمت کسب و کارهای دارای اینماد

سامانه امتا در خدمت کسب و کارهای دارای اینماد

نسخه جدید سامانه امتا و امکانات آن برای کسب و کارهای دارای اینماد بخصوص سکوهای اینترنتی عرضه شد.


به گزارش تولیدو به نقل از مهر به نقل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، در آخرین جلسه کارگروه مشورتی راهبردی تجارت الکترونیکی که در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان تشکل های بخش های خصوصی همچون انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و کسب و کارهای برتر همچون اسنپ، دیوار، شیپور، و دکتردکتر در مرکز تتا برگزار شد، نسخه جدید سامانه امتا و امکانات آن برای کسب وکارها بخصوص سکوهای اینترنتی عرضه و در مورد دیگر نیازمندی های کسب وکارها و برنامه آینده سامانه، بحث و تبادل نظر شد. در این نشست، ضمن عرضه نسخه جدید سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) که با سه مأموریت احراز هویت، احراز صلاحیت و احراز اصالت ایجاد و هم اکنون به سرویسهای ثبت احوال، شاهکار، ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی، نظام وظیفه و … متصل و با شماره پنج رقمی مرکز تماس ۴۱۶۰۶ و سرشماره پیامکی ۳۰۰۰۴۱۶۰۶ پشتیبانی می شود، امکانات جدید سامانه همچون بخش اطلاعات تماس (تلفن همراه، پست الکترونیکی و نشانی)، اطلاعات مجوزها و اطلاعات دارایی ها ارائه شد. در بخش اطلاعات تماس، امکان عرضه نشانی پست الکترونیکی احراز شده (از طریق ارسال کد تأیید) و نشانی استعلام شده از شرکت ملی پست به کسب و کارهای اینترنتی فراهم گشته است. در بخش اطلاعات مجوزها هم پروانه کسب اصناف و همینطور پروانه طبابت سازمان نظام پزشکی و در بخش اطلاعات دارایی ها هم بیمه شخص ثالث خودرو به سامانه امتا اضافه شده که امکان عرضه آنها به کسب و کارهای مرتبط دارای اینماد الان وجود دارد. بدین سان بسیار از مشکلات سکوهای اینترنتی مثل پلت فرم های کالایی یا پلت فرم های سلامت از جهت اتصال به سرویسهای حاکمیتی و دغدغه های آنها در زمینه انجام استعلامات کاربران و تأمین کنندگان برطرف و بخشی از هزینه های آنها مثل کنترل کارشناسی و چشمی مدارک و مجوزهای کاربران حذف خواهد شد. کسب و کارهای دارای اینماد می توانند از راه سامانه امتا، درخواست دسترسی به سرویسهای مختلف را به صورت سیستمی ثبت و دریافت نمایند. همینطور با عنایت به ساز و کار سامانه امتا از جهت رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی، عرضه این اطلاعات به کسب و کارهای اینترنتی مشابه اطلاعات قبلی سامانه امتا، صرفا با تأیید کاربر صورت خواهد گرفت. در جلسه کارگروه مشورتی راهبری تجاری الکترونیکی، پیشنهادهای زیر هم برای ادامه توسعه سامانه امتا مطرح و مقرر شد مرکز تتا نسبت به تهیه و پیاده سازی آنها اقدام و انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و دیگر تشکل ها هم از راه فراخوان، نیازمندی های جدید کسب وکارها و سکوهای اینترنتی در زمینه های مرتبط را استخراج و به مرکز تتا ارایه کنند. - استعلام پلاک خودرو - استعلام سوابق بیمه - احراز ملک - تصویر شخصی - استعلام مدرک تحصیلی - استعلام صلاحیت معلم - استعلام مجوز مشاغل خانگی همینطور در این نشست درباره راهکار ورود از راه سامانه امتا بدون احتیاج به خروج از صفحه کسب و کار که مهم ترین چالش کسب وکارها جهت استفاده از سامانه امتا بود هم بحث و تبادل نظر و مقرر شد پیشنهادهای تکمیلی در جلسات آینده کارگروه مطرح و جمع بندی شود. لازم به ذکر است، کارگروه مشورتی راهبردی تجارت الکترونیکی بیشتر از یک سال است که با ابتکار مرکز تتا و بعنوان مکمل کارگروه نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی متشکل از دستگاههای حاکمیتی تصمیم گیر در زمینه تجارت الکترونیکی، با حضور نمایندگان تمامی تشکل های تخصصی تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای اینترنتی برتر به منظور تبادل نظر و دریافت نقطه نظرات بخش خصوصی تشکیل شده و به صورت دوره ای جلساتی را برگزار می کنند.


منبع:

1400/11/25
09:28:25
5.0 / 5
479
تگهای خبر: اصناف , اینترنت , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
تولیدو