علی رغم ادعای افزایش تحویل خودرو

۳۳۸۵ دستگاه از تولیدات امسال ایران خودرو در تیر ماه تجاری نشده است

۳۳۸۵ دستگاه از تولیدات امسال ایران خودرو در تیر ماه تجاری نشده است

تولیدو: طبق آمار اعلام شده از طرف گروه صنعتی ایران خودرو این شرکت توانسته است طی 134 روز گذشته (از ابتدای سال جاری تا روز گذشته) بیش از 144 هزار دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل دهد که بالغ بر50 هزار دستگاه بیشتر از مجموع خودرو های تحویلی تا اختتام سه ماهه ابتدایی سال جاری است.


به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، طبق اعلام این شرکت خودروساز گروه صنعتی ایران خودرو توانسته از شروع امسال تا روز گذشته (دهم مردادماه) سند بیش از ۱۴۴ هزار دستگاه خودرو را صادر کرده و محصولات متنوع خودرا تحویل مشتریان دهد که طبق ادعای ایران خودرو، این عدد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، بیان کننده افزایش بیش از ۳۰ درصدی است و این در حالیست که در زمان مشابه سال قبل ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو وارد بازار شده بود.
این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال آمار خودرو های تحویلی ۸۹ هزار و ۵۳۱ دستگاه ثبت شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد ۱۷ درصدی را نشان میدهد و طبق آن، خانواده پژو پارس، بیشترین آمار خودرو های مورد تقاضا از طرف مشتریان را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد تحویل به مشتریان را از آن خود کرده است.
طبق ادعای ایران خودرو کسر این آمار نشان میدهد از شروع تیر ماه تا روز گذشته (یکشنبه/ دهم تیرماه) بیش از ۵۴ هزار و ۴۶۹ دستگاه خودرو تحویل مشتری شده است که می تواند افزایش قابل توجهی برای ۴۲ روز باشد.
طبق اعلام این شرکت بزرگ خودروسازی این افزایش تحویل در شرایطی است که کارکنان خطوط تکمیل کاری گروه صنعتی در تعطیلات تابستانی نیز در محل کار حضور داشتند و توانستند حدود ۱۰ هزار خودرو را تکمیل کرده و هم زمان، تحویل خودرو به مشتریان نیز بصورت عادی درحال انجام بوده است. به همین دلیل برنامه های فروش محصولات این شرکت نیز همانند سال قبل ادامه داشته و مطابق با مجوز کمیته خودرو، طرح های فروش در سه قالب فروش فوق العاده، پیش فروش یکساله و مشارکت در تولید نیز طبق برنامه تولید در دستور کار قرار دارد.
لازم به ذکر است که بگفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در ایام پایانی اسفندماه، ۱۴ هزار خودروی ناقص تکمیل، تحویل یا آماده تحویل به مشتریان شده است.

از ۴۷ هزار و ۸۱۵ خودرو تولیدی تیرماه، ۴۴ هزار و ۴۳۰ خودرو فروخته شد
بررسی آمار تولید و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در تیرماه امسال نشان میدهد که این شرکت ۳۶ هزار و ۲۲۸ دستگاه از محصولات خانواده پژو (به جز پژو ۲۰۰۸) ساخته که ۳۳ هزار و ۱۲۸ دستگاه آنرا فروخته و ۱۰۳ دستگاه هم پژو ۲۰۰۸ ساخته که همه ۱۰۳ دستگاه آنرا فروخته است.
لازم به ذکر است در مواردی که میزان فروش از میزان تولید بیشتر است، بدین معناست که از تولیدهای ماه های گذشته به هردلیل (همچون کسری برخی قطعات) تجاری نشده بود، تجاری و فروخته شده است.
همچنین تولید محصولات خانواده سمند در تیرماه ۱۴۰۰ نیز ۳۱۰۱ دستگاه بوده که از این تعداد ۳۳۷۹ دستگاه را تجاری کرده است.
علاوه بر این در چهارمین ماه سال جاری ۴۶۷۴ دستگاه دنا، ۲۵۲۰ دستگاه رانا و ۴۲۸ دستگاه تارا در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده است که به ترتیب از این مقدار تولیدها، ۵۴۶۷ دستگاه دنا، ۱۵۶۸ دستگاه رانا و هشت دستگاه تارا توسط ایران خودرو فروخته شده است.
ایران خودرو در محصولات مونتاژی نیز درتیرماه امسال ۷۶۱ دستگاه هایما و همانطور که اشاره شد ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ ساخته است که به ترتیب ۷۷۱ دستگاه هایما و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ فروخته است.
از تولیدات مونتاژی پیشین این گروه صنعتی، سه دستگاه تندر (L۹۰) و از تولیدات داخلی گذشته آن سه دستگاه وانت آریسان در تیرماه ۱۴۰۰ به فروش رسیده است.
براین اساس ۴۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو در تیر ماه تولید شده که برای ۴۴ هزار و ۴۳۰ دستگاه آن صورت مالی ثبت شده و ۳۳۸۵ دستگاه از خودرو های تولیدی ایران خودرو در این ماه تجاری و به بازار ارائه نشده است.




منبع:

1400/05/12
13:24:31
5.0 / 5
894
تگهای خبر: بازار , تولید , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
تولیدو