سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به بالای 13 هزار هكتار رسید

سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به بالای 13 هزار هكتار رسید

به گزارش تولیدو معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اظهار داشت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال 1400 در سه استان خوزستان، بوشهر و ایلام حدود 13 هزار و420 هکتار است.



مسعود لطیفیان در گفت و گو با ایسنا، آخرین وضعیت ریزش و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور را تشریح نمود و اظهار داشت: عملیات ردیابی ملخ صحرایی در ۱۰ استان کانونی این آفت در جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب کشور بطور مرتب و منظم درحال انجام است و گزارشات ردیابی با سیستم el۳، el۳m، el۳w به سازمان حفظ نباتات و فائو ارسال می شود.

وی با اعلان اینکه امسال سطح ردیابی ملخ صحرایی در حدود چهار میلیون هکتار انجام شده است، اظهار نمود: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در سه استان خوزستان، بوشهر و ایلام حدود ۱۳ هزار و۴۲۰ هکتار است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات افزود: سطح مبارزه در استان ایلام با ملخ های بالغ ۴۵۰ هکتار، در بوشهر ۴۰۴۰ هکتار که ۱۶۰۰ هکتار آن ملخ بالغ و ۲۲۴۰ هکتار پوره ملخ صحرایی و در استان خوزستان نیز در سطحی بیش از ۸۸۸۶هکتار مبارزه شده که از این مقدار در ۱۲۰۰هکتار با پوره ملخ صحرایی و در ۷۶۸۶ هکتار نیز مبارزه با ملخ بالغ صورت گرفته است و عملیات ردیابی همچنان ادامه دارد.

ایشان سپس به وضعیت ملخ های بومی در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: سطح مبارزه با ملخ های بومی در کشور ۷۰ هزارهکتار گزارش شده است و ۹ استان گیلان، زنجان، قزوین، کردستان، تهران، اردبیل، آذربایجان غربی، گلستان و سمنان درگیر مبارزه با ملخ بومی هستند و بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان زنجان است.

لطیفیان اشاره کرد: بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان زنجان(طارم ۲۸۸۹۰ هکتار) است و سطح مبارزه در استان گیلان ۱۶۵۰۰ هکتار، قزوین ۱۵۵۰۹ هکتار، گلستان ۱۹۰۰ هکتار و در بقیه استانها سطح مبارزه زیر ۱۰۰۰ هکتار گزارش شده است. مبارزه با ملخ های شاخک بلند اوارویستا در استان کردستان درحال انجام است و سطح مبارزه به ۴۵۶۰ هکتار رسیده است و مبارزه همچنان ادامه دارد.





منبع:

1400/02/11
23:37:59
5.0 / 5
854
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
تولیدو