با تحویل اولین محموله ریل مترو ساخت داخل كلید خورد؛

حركت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان

حركت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان

به گزارش تولیدو برای نخستین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه شد.


به گزارش تولیدو به نقل از ذوب آهن اصفهان، برای نخستین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه شد. این محموله، ۲۵۰ تن ریل UIC60 است و نخستین بخش از یک قرارداد ۸۰۰ تنی می باشد که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده می باشد. بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در این خصوص اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی تولید ریل ملی را از دهه ۷۰ آغاز نمود، این دستاورد عظیم که خودکفایی ایران را رقم زد با تولید ریل 46E2 و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسماً تحقق یافت. در ادامه بازاریابی و فروش ریل قطارهای پرسرعت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفت و نخستین قرارداد با فروش ۱۵ هزار تن برای محور میانه بستان آباد تبریز اجرایی گردید. وی افزود: به موازات ریل راه آهن، فروش ریل مترو هم در دستور کار قرار گرفت و طی آئینی با حضور مدیرکل حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری های و دهیاری های سراسر کشور، مدیرعامل اتحادیه سازمان های قطار شهری کشور و مدیران عامل متروی کلان شهرهای تهران، اصفهان، قم، مشهد و شیراز انجام پذیرفت. معاون بازاریابی و فروش شرکت خاطرنشان کرد: بعد از آن با انجام مذاکرات، تفاهمنامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به امضا مهندس منصور یزدی زاده و دکتر مهدی جمالی نژاد رسید. این مقام مسئول تصریح کرد: بعد از تحویل نخستین محموله به متروی تهران با هفت خط فعال و ۲۴۶ کیلومتر خط ارتباطی بعنوان بزرگترین متروی کشور، سایر کلان شهرها هم ریل متروی مورد نیاز خویش را از ذوب آهن اصفهان تأمین کردند. بهزاد کرمی اضافه کرد: در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، قرارداد فروش حدود ۸۰۰ تن ریل توسط مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به امضا رسید که این قرارداد شامل فروش ۲۵۰ شاخه ریل 60E1 با گرید R260 و ۵۰۰ تن ریل 54E1 با گرید R260 مطابق با استاندارد روز اروپا بود که برای اولین بار توسط ذوب آهن تولید و تحویل می شد. وی در پاسخ به این سؤال که تابحال چه میزان ریل ساخته شده است و در چه محورهایی به کار گرفته شده است چنین اظهار داشت: تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ریل برای محورهای مختلف به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه خاتم الانبیا و سایر خریداران برای محورهای میانه- بستان آباد- تبریز، میانه- اردبیل، همدان- سنندج، مراغه- ارومیه، چابهار – زاهدان، رشت- انزلی و بستان آباد- ائل گلی فروخته شده که از این مقدار تابحال حدود ۵۰ هزار تن تحویل شده و برنامه ریزی لازم برای تحویل ماهانه ۱۰۰۰۰ تن به منظور تأمین نیاز کشور انجام شده است و همینطور مذاکرات لازم برای فروش ۸۰۰۰۰ تن ریل برای کامل کردن محور چابهار- زاهدان و حدود ۲۰۰۰۰ تن برای محور اقلید- یزد درحال انجام می باشد. معاون بازاریابی و فروش شرکت بیان نمود: با قرارگرفتن نام ذوب آهن اصفهان در فهرست تأمین کنندگان ریل سازمان های قطار شهری کشور، سازمان قطار شهری اصفهان برای پروژه متروی شهر جدید بهارستان مبادرت به خرید ۱۳۰۰ تن ریل 49E1 با گرید R260 نمود که تحویل شده است و با مذاکرات انجام شده ریل متروهای کلان شهرهای مشهد، شیراز و قم هم بزودی تحویل می شود. بهزاد کرمی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت تولید اسمی شرکت که خط ۴۰۰ هزارتنی است و میزان نیاز سالانه کشور به ریل که حدود ۱۵۰ هزار تن در سال برآورد می شود و همینطور بر مبنای برنامه توسعه کشور که تا آخر سال ۱۴۰۴ باید ۲۵۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی آماده بهره برداری شود، چشم انداز خوبی برای مصرف داخل این محصول استراتژیک و همینطور صادرات آن متصور هستیم.


منبع:

1399/12/16
14:00:17
0.0 / 5
870
تگهای خبر: استاندارد , بازار , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
تولیدو