تولید انبوه رانا شش سرعته پانوراما بزودی

تولید انبوه رانا شش سرعته پانوراما بزودی

به گزارش تولیدو مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته بر روی محصولات ایران خودرو اظهار داشت: رانا با گیربکس شش دنده دستی و موتور +TU5 به زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر به نقل از ایکوپرس، حمیدرضا حاجی اسماعیلی ضمن اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با برخورداری از گیربکس شش سرعته دستی، اظهار داشت: مهم ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت در سرعت های بالا و راحتی راننده در هنگام رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور به همراه ارتقای کیفیت تعویض دنده از دیگر مزایای این خودرو به حساب می آید.
وی با تکیه بر این که رانا شش سرعته پانوراما هم مانند ۲۰۷ پانوراما، از تمامی استانداردهای لازم قبل از تولید انبوه عبور کرده، از اعمال برخی تغییرات به موازات افزوده شدن سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته اطلاع داد و بیان نمود: با شروع تحریم ها و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده ای در مجموعه به منظور ورود به حوزه طراحی گیربکس شکل گرفت و باعث شد تا جعبه دنده شش سرعته به مرحله تولید انبوه برسد.
وی با بیان اینکه طراحی گیربکس شش سرعته، تجهیزات و توان تولید در شرکت نیرو محرکه را هم تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد: این دستاورد باعث شد تا هم شرکت نیرو محرکه با عنایت به تمهیدات علمی و عملی که دیده بود، از منظر طراحی و تولید پیشرفت کند و هم سازندگان زیر مجموعه آنها به ارتقای قابل توجهی دست یابند.
مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته اظهار داشت: تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور +TU5، کاملاً بر اساس دانش بومی و داخلی انجام شده است.
وی ضمن اشاره به برنامه های آینده گروه صنعتی ایران خودرو برای ارتقای گیربکس شش دنده داخلی سازی شده، اظهار نمود: هم اکنون اقدامات لازم در زمینه نصب این گیربکس بر روی دنا با موتور توربوشارژ به صورت موازی در حال انجام می باشد و در تلاش هستیم تا در انتهای سال جاری این محصول را هم به تولید انبوه برسانیم.
به گفته حاجی اسماعیلی، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در آینده نزدیک دو خودروی ۲۰۶ و ۲۰۷ و سپس سایر محصولات مطابق نقشه راه قوای محرکه شرکت ایران خودرو به گیربکس شش سرعته داخلی مجهز خواهند شد.
وی با بیان اینکه گیربکس شش دنده پایه ای برای طراحی و تولید نوعی از گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک AMT است، خاطرنشان کرد: بر مبنای نقشه راه ایران خودرو، علاوه بر اینکه این گیربکس بر روی خودروی رانا و دنا قرار می گیرد، نسخه AMT آن هم بر روی رانای جدید قرار خواهد گرفت. این پروژه هم در حال انجام بوده و اواسط سال آینده به مرحله تولید انبوه می رسد.
حاجی اسماعیلی اضافه کرد: طراحی و تولید جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه DCT هم جز برنامه های آینده ایران خودرو است.
مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته اضافه کرد: وقتی سه محصول پایه یعنی رانای شش دنده، رانایAMT و دنای شش دنده با موتورTC تولید شود، این گیربکس بر روی بقیه محصولات همچون سمند هم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در آینده شاهد تولید دو موتور EF7+NA وEF7+TC خواهیم بود، تصریح کرد: هر دوی این موتورها به همراه گیربکس شش دنده داخلی سازی شده بر روی محصولاتی نظیر دنا، سورن و سمند قرار خواهد گرفت.


منبع:

1399/11/14
12:02:13
0.0 / 5
283
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
تولیدو