موافقت مجلس با تفحص از منطقه آزاد قشم

موافقت مجلس با تفحص از منطقه آزاد قشم

تولیدو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملكرد منطقه آزاد قشم موافقت كردند.


به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم در دستور کار جلسه بامداد امروز چهارشنبه مجلس قرار گرفت.
احمد مرادی نماینده بندرعباس بعنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص اظهار داشت: دلیل اصلی این درخواست ابهامات و شائبه های فساد انگیزی است که طی چند سال اخیر مطرح است. تصور مردم این است که انگیزه ای برای برخورد با اقدامات غیرقانونی مدیر عامل وجود ندارد. اگر من حاضر به انجام چنین کاری شدم توکل به خدا و اطمینان از پشتیبانی همکاران در مجلس را داشتم.
وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود داشتن پرونده چند میلیاردی اختلاس و سوءاستفاده مالی سرنوشت این منطقه مهم، مردم و سرمایه گذاران به چنین فردی سپرده شده است.
مرادی با اعلان اینکه قشم به حیاط خلوت دولت، نزدیکان و مدیران ارشد آن تبدیل گشته، تصریح کرد: قشم جولانگاه تصرف در بیت المال و خوش خدمتی به افراد خاص شده است و در صورت رسیدگی به تخلفات ردپای برخی افراد معلوم الحال برملا می شود پس امیدواریم برای کشف تخلفات نهایت دقت به خرج داده شود.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اعلان اینکه مردم انتظار دارند بدانند نتیجه کشف چنین فسادهایی چه خواهد شد، افزود: اگر جلوی دست اندازی به بیت المال گرفته نشود فرهنگ اشرافی گری نیز به کشور سرازیر خواهد شد.
وی در آخر هدف خود از طرح این تقاضا را حیثیت بخشی به نظام جمهوری اسلامی عنوان و اشاره کرد: تحقیق و تفحص نقطه قوت مجلس است و هزینه ای در بر ندارد و در قانون اساسی نیز پیش بینی شده است. ما معتقدیم هدف مناطق آزاد، توسعه، رونق اقتصادی و رقابت بوده ولی به سبب عدم رسیدگی به محلی برای آبروریزی تبدیل شده است.
در اختتام تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد و منطقه آزاد قشم به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.





منبع:

1399/08/07
23:43:20
5.0 / 5
1346
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
تولیدو