با تصویب مجلس

هزینه قاچاق برای قاچاقچیان افزایش می یابد

هزینه قاچاق برای قاچاقچیان افزایش می یابد

تولیدو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز دولت را مكلف به ایجاد سامانه های هوشمند جهت افزایش هزینه قاچاقچیان كرد.



به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ماده ۲۲ لایحه مذكور را بعنوان ماده (۶) مكرر (۲) به قانون مذكور الحاق كردند:

ماده ۶ مكرر ۲- به منظور افزایش هزینه و خطر ارتكاب قاچاق در جهت تحقق مبحث ماده (۵) این قانون، دولت مكلف است با تولید و استفاده از سامانه های هوشمند، تدابیری اتخاذ نماید كه از عرضه هرگونه خدمات نظیر خدمات بانكی، بیمه ای، مالی، حمل و نقل، نگهداری و ضمانت(گارانتی) به كالاهایی كه تولید یا واردات آنها در سامانه های قانونی مربوطه ثبت نشده است، جلوگیری شود. كلیه مراكز در رابطه با تجارت داخلی و خارجی كشور موظفند در جهت تحقق این امر، همكاری لازم را با دستگاههای متولی این سامانه ها داشته باشند.

تبصره ۱- عرضه خدمات مذكور به كالاهایی كه در سامانه مبحث این ماده ثبت نشده اند، ممنوع بوده و مرتكب به حبس یا جزای نقدی درجه هفت محكوم می گردد؛ مگر اینكه در این قانون یا قوانین دیگر مجازات شدیدتری پیش بینی شده باشد.

تبصره ۲- چنانچه عرضه خدمات، منجر به ورود و ثبت كالای قاچاق در سامانه های مبحث این قانون گردد مرتكب به حبس یا جزای نقدی درجه شش محكوم می گردد؛ مگر اینكه در این قانون یا قوانین دیگر مجازات شدیدتری پیش بینی شده باشد.




1397/07/11
13:02:24
5.0 / 5
4371
تگهای خبر: تولید , خدمات , دستگاه , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
تولیدو