تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض صنایع و دستگاه ها

تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض صنایع و دستگاه ها

تولیدو: تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبوض برق دوره خردادماه صنایع مشمول ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان، اعلام گردید.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر، در جهت اجرای ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان و بر مبنای مصوبه شورایعالی انرژی، صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات مکلفند ۲ درصد از برق مصرفی خویش را از راه انرژی های تجدیدپذیر تأمین کنند؛ همینطور بر اساس این مصوبه، دستگاههای اجرایی مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری مکلفند ۵ درصد برق مصرفی را از راه انرژی های تجدیدپذیر تأمین کنند.
در صورتیکه مشترکین صنعتی و دستگاه هایی اجرایی مشمول، تکلیف خویش را انجام نداده باشند، بهای برق مصرف در دوره خردادماه به ازای هر کیلووات ساعت ۳۲ هزار و ۲۹۷ ریال بعنوان تعرفه مشترکین صنعتی و ۴۳ هزار و ۵۰۰ ریال بعنوان تعرفه دستگاههای اجرایی محاسبه می گردد.
بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال ۱۴۰۱ برای اجرا به دولت ابلاغ گردیده است، صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات مکلفند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خویش را از راه راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر تأمین کنند و این میزان در انتهای سال پنجم حداقل به ۵ درصد می رسد و در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه کرده و از صنایع دریافت کند.
همچنین در جهت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و با هدف اجرای ماده ۸ مصوبات شورایعالی انرژی، کلیه دستگاه هایی اجرایی مبحث ماده ۵ قانون خدمات کشوری موکلفند سالانه ۵ درصد مصرف برق خویش را تا رسیدن به سهم ۲۰ درصد مصرف سال از راه انرژی های تجدیدپذیر تأمین کنند؛ به عبارتی دیگر مشترکان مشمول در سال ۱۴۰۳، ۵ درصد برق مصرفی خویش را از راه انرژی های تجدیدپذیر و در طول مدت چهار سال (سالانه ۵ درصد) تا ۲۰ درصد بالا برند.


منبع:

1403/03/15
14:39:41
5.0 / 5
247
تگهای خبر: تولید , خدمات , دستگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
تولیدو