مشاور در كسب و كار:

عمل ضعیف بنگاه های اقتصادی در بازاریابی

عمل ضعیف بنگاه های اقتصادی در بازاریابی

به گزارش تولیدو یك مشاور در كسب و كار با اشاره به اینكه مقوله بازاریابی در پیشرفت بازارهای جهانی نقش مهمی ایفا كرده است اظهار داشت: شركت ها و بنگاه های اقتصادی در سطح كشور دراین بخش ضعیف عمل می كنند.


دكتر مهدی بهاریه شنبه در جمع شماری از مدیران بازاریاب و فعالان اقتصادی و بازدید از پروژه تجاری مسكونی 176 واحدی اوج خراسان شمالی اظهار نمود: با استفاده از بازاریابی درست می توان در كشور به رونق تولید كالاها كمك كرد.
این مشاور در كسب و كار در مورد اینكه چگونه در این وضعیت اقتصادی نامناسب فعالیت خوب داشته باشیم اضافه كرد: وضعیت اقتصادی كشور بد نیست چون كه شركت ها رفتارهای غلط دارند و این امر سبب ناكارآمدی آنان است.
وی با اشاره به اینكه شاه كلید موفقیت برندهای بزرگ دنیا را توجه به تجربه مشتری عنوان و بیان كرد: تجربه مشتری گرانبهاترین اتفاقی است كه مشتری بابت آن به شما پول می دهد اما بنگاه های اقتصادی و شركت ها این مورد را به فراموشی سپرده اند.
وی اضافه كرد: این شاه كلید آنچنان مهم است كه مدیران بازاریابی كه به این امر توجه داشته اند حتی در شرایط بعد ركود اقتصادی هم موفق عمل كرده اند.
بهاریه بر الگوگیری از نحوه بازار یابی شركت های بزرگ دنیا و موفق تصریح كرد و اضافه كرد: باید عملكرد كمپانی های بزرگ را در زمینه های مختلف همچون بازاریابی و مشتری یابی تحلیل و بررسی نماییم تا در فروش به موفقیت دست یابیم.
وی با اشاره به اینكه اگر شركت ها اصول بازاریابی را فرا نگیرند نابود خواهند شد اظهار نمود: كیفیت در كار خوب است اما این امر تنها سبب موفقیت در زمینه فروش نخواهد شد چون كه شركت های بسیاری بوده اند كه محصولات باكیفیت و استاندارد تولید كرده اند اما در دنیای اقتصاد محو شده اند.
این بازاریاب هویت دادن به محصول را یكی دیگر از عوامل موفقیت در شركت ها و بنگاه های اقتصادی عنوان نمود و اظهار داشت: یك برند باید یك خصوصیت خاص و هویتی داشته باشد در غیر اینصورت خود مشتری برای آن هویت تولید خواهد نمود.
بهاریه اضافه كرد: امروز در دنیا نشان های معروف هركدام یك شخصیت دارند، اگر نتوانید طراحی و به مشتری القا كنید مشتری خود تصویرسازی خواهد كرد، باید شخصیت برند خویش را بسازید تا هركسی از جانب خود شخصیت سازی نكند.
وی توجه به نیروی انسانی را هم از دیگر عوامل مهم در بنگاه های اقتصادی دانست و اضافه كرد: در مورد دستمزد نیروی انسانی نباید خسیس باشید، آنان هستند كه هویت شركت را شكل خواهند داد با مشتری برخورد خواهند كرد ازاین رو افرادی را انتخاب كنید كه ارزش های شركت را درك می كنند، نیروی انسانی تصویری از برند را به مشتری القا خواهند كرد.
بهاریه به مرتب بودن فضای كسب و كار هم اشاره نمود و اضافه كرد: حتی نوع پوشش مدیر و كاركنان، پذیرایی از مشتری ها، امكانات دفتر و نحوه چیدمان مبلمان در مشتری تاثیر خواهد گذاشت.
این استراتژیست برندینگ و بازاریابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه هم اكنون خلاقیت و نوآوری در میان شركت ها و بنگاه های اقتصادی كمرنگ است اظهار داشت: امروز فعالیت در عرصه اقتصادی جای كسانی است كه انرژی بیشتری به خرج دهند، مستمر حضور داشته باشند و فكر كنند.
این مشاور در كسب و كار اضافه كرد: حتی در شرایط بد اقتصادی افراد یا گروه هایی هستند كه در زمینه اقتصادی خوب عمل می كنند و موفق هم خواهند شد.
بهاریه با اشاره به اینكه دوره عمر محصول كوتاه شده است، برای سه سال آینده بنگاه خود باید فكر و برنامه داشته باشید اضافه كرد: هم اكنون هر سه سال باید شركت خویش را نو كنید در غیر اینصورت خارج خواهید شد.
این بازاریاب تعریف از محصول را هم برای جذب مشتری غلط عنوان نمود و اضافه كرد: حتی این مورد سبب شده است كه یك محصول را به مسخره بگیرند.
در این جلسه شماری از مدیران بازار یاب، فعالان در حوزه اقتصادی حضور داشتند.
پروژه تجاری مسكونی 176 واحدی اوج شامل پنج بلوك تجاری، اداری و مسكونی است كه دارای موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسبی در شهر بجنورد است و تابحال بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
این مجموعه شامل نگارخانه، كافی شاپ، كافه كتاب، دو سالن سینما، سالن كنفرانس و استودیو ضبط صدا است.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

 

1396/11/28
13:43:11
5.0 / 5
4841
تگهای خبر: تولید , اقتصاد , بازار , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
تولیدو