معاون سازمان حمایت:

مخدوش كردن قیمت درج شده روی كالا تخلف است

مخدوش كردن قیمت درج شده روی كالا تخلف است

به گزارش تولیدو معاون نظارت و بازرسی سازمان حمایت اظهار داشت: اگر فروشگاهی كالایی را قبلا خریداری نموده، فقط مجاز به اضافه كردن درصدهای قانونی سود است و بیشتر از این گرانفروشی تلقی می شود.


به گزارش تولیدو به نقل از وزارت صمت، سید جواد احمدی در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه خبر با بیان این مطلب، اضافه کرد: اینکه قیمت یک کالا اخیراً افزایش یافته است، دلیل نمی گردد که کالاهای خرید قدیم هم به قیمت امروز فروخته شوند.
وی با بیان اینکه مخدوش کردن قیمت درج شده روی کالا تخلف است، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده، مراتب را به ۱۲۴ اطلاع دهند تا مورد رسیدگی و برخورد قرار بگیرد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: قیمت فروش هر کالا به مصرف کننده در واقع قیمت خرید بر مبنای شاخص های معتبر بعلاوه درصدهای سود مجاز قانونی می باشد.
احمدی اظهار داشت: اگر فروشگاهی کالایی را قبلاً خریداری نموده فقط مجاز به اضافه کردن درصدهای مجاز سود می باشد و بیشتر از این گرانفروشی تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه عرضه کالا به قیمت بالاتر از قیمت تعیین شده گران فروشی به حساب می آید، بیان نمود: در این راستا هر گونه اقدامی که منجر به عرضه کالا به قیمت بالاتر از قیمت تعیین شده به مشتری شود، گران فروشی و تخلف است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اضافه کرد: حداکثر سود مجاز در کالاهای مختلف هم متفاوت می باشد که فروشنده هم از این سود اطلاع دارد.


منبع:

1399/07/01
19:37:05
5.0 / 5
1329
تگهای خبر: تولید , خرید , سازمان , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
تولیدو