سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی:

یك ساله می توانیم وابستگی لوازم خانگی به قطعات خارجی را قطع نماییم

یك ساله می توانیم وابستگی لوازم خانگی به قطعات خارجی را قطع نماییم

به گزارش تولیدو سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینكه هم اكنون در هر یك از انواع لوازم خانگی دو تا پنج قطعه وارداتی است، اظهار داشت كه در صورت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، این امكان وجود دارد كه واردات قطعه در كمتر از یك سال به صفر برسد.


محمدرضا غزنوی در گفتگو با ایسنا، مهمترین مشكل تولیدكنندگان داخلی لوازم خانگی را كمبود سرمایه در گردش عنوان نمود و اظهار داشت: با تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، تولیدكنندگان داخلی لوازم خانگی می توانند تولید خویش را بالا برند و بازار داخل را به صورت كامل تأمین كنند.
وی با اشاره به اینكه تولیدكنندگان داخلی در سال های اخیر در زمینه ساخت داخل و طراحی پیشرفت خوبی داشته اند، اظهار نمود: به تازگی وابستگی ما به كشورهای خارجی در زمینه تولید لوازم خانگی، خیلی كم شده كه افزایش نرخ ارز و به صرفه نبودن واردات قطعات و مواد اولیه، یكی از عوامل تأثیرگذار در این زمینه بوده است.
غزنوی افزود: هم اكنون در هر یك از انواع لوازم خانگی دو تا پنج قطعه وارداتی است و سایر قطعات در داخل كشور تولید می شود. برای مثال مجموعاً ۳۰۰ قطعه در ساخت یك یخچال استفاده می شود كه كمتر از پنج قطعه از آن از راه واردات تأمین می شود.
او همینطور تصریح كرد كه در صورت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، این امكان وجود دارد كه واردات قطعه در كمتر از یك سال به صفر برسد.
به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارسال تولید یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی و تلویزیون به ترتیب ۱۲.۷، ۳۹.۴ و ۳۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ كاهش داشته و تولیدكنندگان بارها كمبود سرمایه در گردش را یكی از مهمترین مشكلات خود عنوان كرده اند.



1398/04/28
11:28:27
5.0 / 5
4538
تگهای خبر: بازار , تولید , صنعت , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
تولیدو