وزیر صنعت:

مخالفت وزارت صنعت با اجرای سیستم كوپنی شایعه است

مخالفت وزارت صنعت با اجرای سیستم كوپنی شایعه است

به گزارش تولیدو وزیر صنعت اظهار داشت: موضوعات مطرح شده درباره مخالفت وزارت صمت با اجرایی شدن سیستم كالابرگ الكترونیكی و احیای باردیگر سیستم توزیع ارز به واردكنندگان برای واردات كالاهای اساسی شایعه است.



به گزارش تولیدو به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی در واكنش به موضوعات مطرح شده درباره اجرایی نشدن سیستم كالابرگ الكترونیكی علیرغم مصوبه مجلس در بودجه ۹۸، اظهار داشت: در قانون بودجه سال جدید، مجلس برای هزینه كرد و توزیع بودجه ۱۴ میلیارد دلاری جهت تأمین كالاهای اساسی چندین مسیر را در پیش روی وزارتخانه قرار داد كه یكی از آنها سیستم كالابرگ الكترونیكی بود، حال در مصوبه تاكید شده كه دولت با بررسی وضعیت، یكی از دو مسیر را دنبال كند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت و مجلس تمام تلاش و برنامه ریزی خویش را برای تأمین اعتبار ۱۴ میلیارد دلاری جهت تأمین كالاهای اساسی صورت داده و با وجود تمام محدودیت های ارزی برای تأمین نیازهای مردم، منابع اعتباری مربوطه برای سال قبل و سال جاری تأمین شد.
رحمانی با اشاره به اینكه وزارت صمت روش اجرای هزینه كرد و توزیع بودجه ۱۴ میلیارد دلاری پارسال را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است، خاطرنشان كرد: تمام معایب مكانیزم توزیع اعتبار برای واردات كالاهای اساسی رسیدگی و شناسایی شده است، اما اساسا آنچه كه نیت وزارتخانه برای تأمین كالاهای اساسی بوده، محقق نشده است.
وی افزود: اساسا نباید هزینه كرد بودجه ۱۴ میلیارد دلاری از هر مسیر و مكانیزمی، منجر به بروز رانت، هدر رفت منابع ملی و كسب درآمدهای هنگفت برای برخی افراد شود.
وزیر صمت خاطرنشان كرد: در شرایط كنونی تصمیم گیری درباره تعیین مكانیزم هزینه كرد بودجه ۱۴ میلیارد دلاری در كارگروه های دولت در حال بررسی است و امیدوارم در نهایت به راه كاری مناسب برای تأمین و توزیع عادلانه كالاهای اساسی به مردم برسیم.
رحمانی در واكنش به موضوعات مطرح شده درباره مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرایی شدن سیستم كالابرگ الكترونیكی و احیای باردیگر سیستم توزیع ارز به واردكنندگان برای واردات كالاهای اساسی، اظهار داشت: این موضوعات مطروحه به هیچ وجه درست نیست و این مسئله اساسا شایعه است، چونكه اعتقاد ما تداوم روند سال قبل برای تأمین كالاهای اساسی نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارتخانه با عنایت به اتفاقات سال قبل برای تأمین و توزیع كالاهای اساسی، معایب موجود را شناسایی و رسماً اعلام كرد، حال باید منتظر بمانیم تا دولت برای تعیین مكانیزم توزیع بودجه ۱۴ میلیارد دلاری جهت تأمین كالاهای اساسی به جمع بندی برسد.

1398/03/13
15:12:43
5.0 / 5
4568
تگهای خبر: صنعت , كالا , واردات , وزارت صنعت، معدن و تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
تولیدو