پورابراهیمی: ثابت نگهداشتن نرخ ارز یكی از اشكالات سامانه نیماست

پورابراهیمی: ثابت نگهداشتن نرخ ارز یكی از اشكالات سامانه نیماست

تولیدو: رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: نهاده های كشاورزی در سرفصل 25 قلم كالای ضروری دیده شده كه باید با ارز 4200 تومان تامین گردد كه كود و سم هم شامل آنها هم است.


به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی غروب روز یكشنبه در نشست مشترك مجمع نمایندگان با اعضای نظام صنفی و كشاورزی و منابع طبیعی استان كرمان از صادرات محصولات كشاورزی سخن به میان آورد و عنوان كرد: ارز حاصل از صادرات محصولات كشاورزی حتما باید به كشور بازگردانده شود چونكه از آب و خاك این كشور بهره برده اند.
وی با بیان این كه نرخ ارز بایستی برپایه مكانیزم عرضه و تقاضا تعیین شود، اظهار نمود: ثابت نگهداشتن نرخ ارز یكی از اشكالات سامانه نیماست.

رییس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه عامل اختلال در بازار ارز، تصمیمات اشتباه دولت بوده است، بیان كرد: در بازار ثانویه باید مكانیزم عرضه و تقاضا نرخ همه اقلام را مشخص نماید.

نماینده مردم كرمان و راور در مجلس اظهار داشت: برای بازگشت ارز صادراتی حوزه كشاورزی، سه ماه فرصت در نظر گرفته شده بود كه در مذاكره با بانك مركزی مقرر شد تا برای بعضی از كالاها افزایش زمان را داشته باشیم.



1397/07/23
14:31:34
5.0 / 5
4893
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك مركزی , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
تولیدو