افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در اهواز با حضور وزیر كشاورزی

افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در اهواز با حضور وزیر كشاورزی

تولیدو: با حضور وزیر كشاورزی پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای در جهت صرفه جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بیوض اهواز به بهره برداری رسید.


به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، روز گذشته یكم شهریورماه در سفر محمود حجتی به استان خوزستان پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای در جهت صرفه جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بیوض اهواز به بهره برداری رسید.

هدف از بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای در شهرستان اهواز، افزایش تولید محصولات با كمك ارتقای راندمان كاربرد آب هم چنین كاهش هزینه ها و افزایش عملكرد تولید محصول در سطح است.

اعتبار این پروژه ۱۸ میلیارد و ۱۷۸ میلیون ریال است كه پنج میلیارد ریال آن توسط بخش خصوصی هزینه شده است. با اجرای این پروژه حدود 4000 متر مكعب آب در هر هكتار ذخیره می گردد.

این طرح با مجموع مساحت 240 هكتار متعلق به شركت دام گستران كانون است و در آن سیستم آبیاری تحت فشار موضعی به مساحت ۶۸.۱۸ هكتار و سیستم بارانی كلاسیك ثابت با آبپاش متحرك به مساحت۱۷۲ هكتار اجرا شده است.

امروز بخش آبیاری قطره ای این پروژه به بهره برداری رسید و بخش آبیاری با سیستم بارانی آن هم حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و در شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.



1397/06/02
14:06:59
5.0 / 5
4376
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
تولیدو