قانون واردات خودرو های نو و کارکرده برقی ابلاغ گردید

قانون واردات خودرو های نو و کارکرده برقی ابلاغ گردید

تولیدو: برمبنای بند ت تبصره 9 قانون بودجه سال 1403 واردات خودرو های نو و کارکرده برقی و هیبریدی مجاز شده و وزارت صمت مکلف است ظرف یک ماه بخشنامه اجرائی آنرا تهیه و به هیات وزیران ارسال نماید.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر، برمبنای قانون بودجه سال ۱۴۰۳، واردات خودرو های نو و کارکرده برقی و هیبریدی بصورت رسمی ابلاغ گردید.
در بند ت تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ آمده است: در اجرای ماده (۹) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶/۴/۲۵ بمنظور کاهش آلایندگی شهرها واردات انواع خودرو های سواری نو و کارکرده با عمر کمتر از پنج سال برقی و برقی - بنزینی (هیبریدی) به داخل کشور مجاز بوده و حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال ۱۴۰۳ معادل نیم واحد درصد و برای سایر متقاضیان چهار واحد درصد و حقوق ورودی خودرو های برقی بنزینی (هیبریدی) پانزده واحد درصد تعیین می گردد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است در قبال سرمایه گذاری در گسترش حمل و نقل عمومی برقی گسترش زیرساخت های آن انتقال فناوری و افزایش داخلی سازی خودرو های برقی بنزینی (هیبریدی) تخفیف در پرداخت حقوق ورودی واردات این نوع خودرو ها و قطعات منفصله آنرا به میزان نیمی از منابع اختصاص یافته برای این امر اعمال نماید. منابع حاصل از حقوق ورودی خودرو های برقی- بنزینی (هیبریدی) و قطعات منفصله آن صرف گسترش زیرساخت های آن و تسهیلات و مشوق های خرید این نوع خودروی تولید داخل می شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است ظرف یک ماه از لازم الاجرا شدن این قانون بخشنامه اجرائی این بند را تهیه نماید و به تصویب هیأت وزیران برساند.
وزارتخانه های کشور و صنعت معدن و تجارت موظفند گزارش تفصیلی هزینه کرد منابع حاصل از این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون های عمران و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.




منبع:

1403/03/18
01:18:11
5.0 / 5
225
تگهای خبر: تولید , خرید , خودرو , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
تولیدو