نص صریح مصوبه دولت، ممنوعیت واردات اپل است

نص صریح مصوبه دولت، ممنوعیت واردات اپل است

به گزارش تولیدو، رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: همچنان واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ممنوع می باشد و در صورت لغو ممنوعیت آن، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد خواهد بود.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر، محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران، اظهار داشت: در مورد واردات گوشی تلفن همراه، بر مبنای مصوبه اول خرداد هیئت دولت ابلاغ گردید در ضمائم آن، در ردیف ۲۲۶، در مورد واردات گوشی تلفن اپل اتخاذ تصمیم شده و ممنوعیتی برای آن تعریف شده است و نص صریح دارد که اگر این محدودیت برداشته شود تعرفه و عوارض آن ۹۶ درصد خواهد بود؛ بر این اساس بخشنامه ای تنظیم شد ولی بر مبنای ابهاماتی که به آن وارد شد گمرک استعلامی را از وزارت صمت به عمل آورده؛ آن چه که پاسخ این استعلام باشد مبنای قانونی خواهد بود، اما تا آن زمان فعلا همین روند تا روزهای آتی ادامه خواهد یافت.
رئیس کل گمرک تصریح کرد: آن چه که فعلا در نص صریح است ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با این نشان تجاری است و در صورت لغو ممنوعیت آن، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد خواهد بود.
وی تصریح کرد: امکان فعال سازی گوشیهای جامانده در طرح رجیستری (فرایند ثبت گوشی همراه) از ۲۰ خرداد فراهم می شود.
رضوانی در مصاحبه با صدا و سیما اضافه کرد: افرادی که موفق به تکمیل این فرایند نشده اند، برای ادامه کار ثبت گوشی همراه خود در سامانه گمرک، می بایست همراه با مدارک لازم به نزدیک ترین گمرک محل رجوع کنند.


منبع:

1403/03/17
00:55:47
5.0 / 5
226
تگهای خبر: واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
تولیدو