افزایش 12 درصدی صادرات لوازم خانگی

افزایش 12 درصدی صادرات لوازم خانگی

تولیدو: صادرات لوازم خانگی پارینه بیش از چهارصد میلیون دلار بود که نسبت به سال 1400، 12 درصد بالا رفته است.



به گزارش تولیدو به نقل از صدا و سیما، مدیر کل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت اظهار داشت: در سال قبل ۶۴ درصد از کل صادرات لوازم خانگی متعلق یخچال و فریزر، ۱۶ درصد به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، و ۷ درصد لوازم خانگی کوچک بوده است.

حسن شکراللهی اظهار داشت: میزان صادرات لوازم خانگی از کشورمان به چهار صد و چهل میلیون دلار رسد که این میزان نسبت به زمان مشابه ۱۲ درصد رشد داشته است. در سال ۱۴۰۰ میزان صادرت لوازخ خانگی ۳۹۳ میلیون دلار بود.

ایشان سپس اضافه کرد: کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و آسیای میانه بیشترین مقصد لوازم خانگی بوده است. تولیدات کشورهای چین و ترکیه از رقبای ما در بازارهای هدف است.

مدیر کل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت بیان کرد: حوزه صادرات یک موضوع فرابخشی است و صرف قیمت تمام شده، عامل موفقیت در صادرات نیست. بلکه باید هماهنگی بین نهادهای تصمیم گیر و اجراکننده را افزایش بدهیم تا بتوانیم مشکلات صادر کنندگان را کاهش دهیم.

حسن شکراللهی درباره ی برنامه های وزارت صمت برای افزایش صادرات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: برنامه وزارت صمت برای صادرات لوازم خانگی افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده، محصول است تا لوازم خانگی ایرانی با نشان های خارجی رقابت کند.

همین طور مدیر کل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت اظهار داشت: در چند سال اخیر متأسفانه گاهی اوقات محصولات ایرانی باکیفیت پایین یا با نشان های متفرقه وارد بازار کشورهای همسایه شده و به نام و نشان کالای ایرانی لطمه وارد کرده است. برای جلوگیری از این مشکل مقدمات رتبه بندی واحدهای تولیدی لوازم خانگی در حال انجام می باشد.

وی درباره ی دیگر راه حل ها برای صادرات پایدار لوازم خانگی اظهار داشت: امسال بجز صادرات محصول نهایی می توانیم با تولید مشترک با کشورهای هدف و همین طور رعایت استاندارهای کشورهای وارد کننده به صادرات پایدار لوازم خانگی کمک کرد.


منبع:

1402/02/03
11:06:06
5.0 / 5
384
تگهای خبر: بازار , تولید , صادرات , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
تولیدو