معاون توسعه ناوگان شركت كشتیرانی:

یک شرکت کشتی سازی داخلی به شستا واگذار شد

یک شرکت کشتی سازی داخلی به شستا واگذار شد

به گزارش تولیدو معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کشتی سازی اروندان به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار شده است.


به گزارش تولیدو به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عبدالرضا محبی با اشاره به اینکه تأمین حداکثری مایحتاج ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو دهه اخیر با جدیت در دستور کار بوده است خاطرنشان کرد: هم اکنون از تأمین نیروی انسانی گرفته تا انجام تعمیرات ادواری و سفری، بیمه، کلاس و سوخت کشتی بعضاً تا صد در صد از داخل کشور تأمین می شود. وی راهبرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تکیه بر توانمندی های داخل کشور اعلام نمود و اضافه کرد: الان بیشتر از ۸۳ درصد از نیازهای ناوگان از داخل کشور درحال تأمین است که در نوع خود در صنعت کشتیرانی جهان بی نظیر است. وی ادامه داد: بخشی از ۱۷ درصد باقیمانده هم در ارتباط با کشتی هایی از ناوگان است که به بنادر داخلی تردد نمی نمایند. محبی افزود: ماهیت صنعت کشتیرانی بین المللی است به همین علت عمده نیازهای شرکت ها در عرصه بین المللی تأمین می شود، اما گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با عنایت به نقش و وظایف ملی دارد، تأمین مایحتاج ناوگان را تا حداکثر امکان در داخل کشور انجام می دهد. وی با اشاره به اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ این راهبرد ۳۳۰ میلیون دلار ارز وارد چرخه اقتصاد کشور و از خروج آن از کشور جلوگیری کرده است تصریح کرد: حساسیت برای هزینه کرد چنین رقمی در داخل کشور در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست چونکه هدف این شرکت در کنار خنثی سازی اثر تحریم ها کمک به خودکفایی اقتصادی کشور و اشتغالزایی است. معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این که بیشتر از ۹۸ درصد از پرسنل این شرکت حمل و نقل بین المللی، ایرانی هستند، اضافه کرد: در خلال سال ۱۴۰۱ تعداد بیشتری از جوانان عزیز به ناوگان خواهند پیوست که الان درحال پیمودن مراحل آموزشی خود در مؤسسه آموزشی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند. وی در ارتباط با نوسازی ناوگان با استفاده از توان داخلی هم اظهار داشت: آخرین کشتی از سه فروند شناوری که قرارداد ساخت آنها در سال ۲۰۰۰ میلادی با شرکت ایزوایکو منعقد شده بود در سال ۱۳۹۷ به ناوگان ملحق شده است و پس از این الحاق بلافاصله فرایند قرارداد ساخت شناورهای جدید با این شرکت ایرانی شروع شد که بخشی نهایی و قسمتی دیگر در سه ماه نخست سالجاری نهایی خواهند شد. محبی ضمن اشاره به این که در حوزه دریای خزر، شرکت کشتیرانی دریای خزر از شرکتهای تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ساخت دو فروند شناور ۳۵۰۰ تُنی جنرال کارگو را به طرف ایرانی خود سفارش داده است، افزود: مراحل انعقاد قرارداد ساخت دو فروند شناور "کانتینری و رو-رو" برای کشتیرانی دریایی خزر هم با تشکیل کارگروه مشترک با تولید کننده داخلی درحال سپری شدن است. این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود به الحاق شرکت کشتی سازی اروندان مطابق توافقات انجام شده با شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به این گروه پرداخت و در این رابطه خاطرنشان کرد: مقرر شده است که بخشی از نیازهای ناوگان در حد شناورهای کوچک در این کشتی سازی تولید شود. به قول محبی یکی دیگر از اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت تکیه بر توان داخلی، تولید و تأمین حداکثری کانتینرهای مورد نیاز ناوگان از راه تولید کننده های داخلی است. وی در اینباره اظهار داشت: چه در بحث جایگزینی کانتینرهای فرسوده و چه برای افزایش ظرفیت، مستمراً نیازمند کانتینرهای جدید هستیم که خوشبختانه بزودی ۵۰۰ دستگاه کانتینر را از شرکت ماموت دریافت خواهیم کرد و هم به همت بخش بیشتری از شرکتهای مختلف داخلی نیازهای ناوگان به کانتینر توسط ظرفیت های داخلی مرتفع خواهد شد. معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارتباط این شرکت با شرکتهای دانش بنیان داخلی هم پرداخت و خاطرنشان کرد: ۲۳ ارگان شامل دانشگاه های کشور و مؤسسات دانش بنیان درحال همکاری با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند که عمده این همکاری ها در حوزه تحقیقاتی، تولید رنگ های ضد خزه، مواد شیمیایی، نرم افزارها و… است. وی افزود: در خلال همکاری با دانشگاه صنعتی شریف، مرکز علمی و فنّاوری ریاست جمهوری و ستاد نانو موضوع هایی مانند تولید رنگ های ضد خزه، مسائل در ارتباط با آب توازن کشتی ها و تولید سوخت کم سولفور در جنوب کشور در دست اقدام هستند که بعضی از این فعالیت ها عملیاتی شده اند و برخی هم مراحل مطالعاتی خویش را می گذرانند. محبی یکی دیگر از مهم ترین اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تأمین حداکثری سوخت کم سولفور مورد نیاز ناوگان از داخل کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: از آن جهت که عمده هزینه های جاری ناوگان را سوخت تشکیل می دهد خوشحال هستیم که تا ۹۱ درصد از آن از داخل تأمین می شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به چشم انداز سال ۱۴۰۱ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: بر مبنای سند استراتژیک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طی سالجاری تأمین سوخت ناوگان تا ۱۰۰ درصد از داخل صورت خواهد گرفت همینطور در حوزه تعمیرات ادواری کشتی ها که الان تا ۷۰ درصد تعداد آن در داخل انجام می شود سهم بیشتری به داخل کشور اختصاص خواه یافت.


منبع:

1401/02/17
20:28:33
5.0 / 5
370
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
تولیدو