معاون وزیر صمت:

صادرات پوشاك و كفش افزایش یافته است

صادرات پوشاك و كفش افزایش یافته است

به گزارش تولیدو معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: وضعیت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده است و برای ارتقاء وضعیت این صنعت لازم است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه ریزی شود.


به گزارش تولیدو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در سلسله نشست های بررسی وضعیت زنجیره صنعت پوشاک و کفش که با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با تشریح سیاست های کلان صنعتی برای تدوین برنامه های توسعه ای در این ۴ گروه اولویت دار، اظهار داشت: در صنعت لوازم خانگی چند برند بزرگ را شناسایی کرده و از آنها خواستیم با برنامه ریزی برای تجمیع تقاضا در زنجیره تامین، سبد محصول با بهره گیری از ظرفیت های خالی صنایع پایین دستی عرضه کنند، همین طور صنایع شاخص در بخش غذایی و آشامیدنی نیز در کنار یکدیگر سند توسعه ای طراحی می کنند و روی موضوعات کلیدی نظیر پخش هیبریدی در حوزه صنایع غذایی، تامین مواد اولیه و… برنامه ریزی می کنند. توسعه صادرات پوشاک و کفش با تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش معاون امور صنایع وزارت صمت، در ادامه به تشریح مراحل زنجیره ارزش در صنعت پوشاک و کفش شامل تامین مواد اولیه، طراحی و مد، تحقیق و توسعه، تولید بازاریابی و فروش و همین طور خدمات بعد از فروش پرداخت و افزود: وضعیت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده است و برای ارتقا وضعیت این صنعت لازم است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه ریزی شود. صادقی نیارکی اشاره کرد: در مرحله اول زنجیره ارزش که تامین مواد اولیه قرار دارد، بزرگان این صنعت می توانند با جمع بندی تقاضا، مواد اولیه این زنجیره را به صورت تجمیعی تولید کنند و در اختیار سایر واحدهای صنعتی قرار دهند. در مراحل بعدی زنجیره ارزش نیز می توان در کنار یکدیگر از ظرفیت های موجود بهره مند شد و در نهایت هم رقابتی با تشکیل چند برند مشترک از مجموعه شرکت های حوزه پوشاک و کفش شکل بگیرد. این مقام مسئول بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ظرفیت های موجود در سه بخش توسعه بازار داخلی، خارجی و ارتقا توانمندی های نیروی شاغل در این صنعت با همکاری تشکل های تخصصی و صنایع پیشران اصرار کرد و گفت: تشکیل مگاپروژه در صنعت پوشاک و کفش با هدف تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد چند برند ملی یکی از اهداف برگزاری این جلسه های راهبردی است. صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ملاک باید زنجیره ارزش باشد، اشاره کرد: در این عرصه در کنار یکدیگر یک مگا پروژه با مجموعه ای از شرکت های توانمند که هر شرکت شناسه یکتای خودرا داشته باشد، باید کار را جلو ببرند. فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند. معاون امور صنایع وزارت صمت در آخر رسوخ فناوری در این صنعت و بهره مندی از صنایع دانش بنیان را مستلزم تجمیع تقاضا در کل زنجیره برشمرد و اضافه کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی های جدید باید به صورت مجموعه ای و تجمیعی سرمایه گذاری شود دولت در مقام تسهیل گری و تنظیم گری در این عرصه ورود می کند.


منبع:

1399/11/04
22:25:12
0.0 / 5
205
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
تولیدو