سازمان حمایت اعلام كرد؛

دریافت 20 هزار فقره شكایت مردمی پیرامون كالا و خدمات در آبان 99

دریافت 20 هزار فقره شكایت مردمی پیرامون كالا و خدمات در آبان 99

سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اعلام نمود كه در آبان ماه سالجاری ۲۰ هزار و ۴۲۹ فقره گزارش و شكایت مردمی پیرامون كالا و خدمات دریافت كرده است.



به گزارش تولیدو به نقل از وزارت صمت، در آبان ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۴۲۹ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از راه ستاد خبری مستقر در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.
بر این اساس ۲۰ هزار و ۱۸۳ فقره از شکایت های دریافتی معادل ۹۹ درصد قابل پیگیری و ۲۴۶ فقره دیگر معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بودند.
از مجموعه شکایات رسیدگی شده تعداد ۵ هزار و ۱۱۸ فقره معادل ۲۵ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۷ هزار و ۳۲۸ فقره معادل ۳۶ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۷ هزار و ۹۸۳ فقره دیگر معادل ۳۹ درصد به دلیل انجام کارشناسی در حال پیگیری می باشد.
همچنین از این تعداد شکایات ۱۸ هزار و ۱۴۶ فقره معادل ۸۹ درصد در ارتباط با کالا و ۲ هزار و ۲۸۳ فقره معادل ۱۱ درصد در ارتباط با خدمات بوده است.
بیشترین شکایت های دریافتی در بخش کالا در ارتباط با انواع نان و روغن مایع و در بخش خدمات در ارتباط با نرخ تعمیر خودرو های سبک و رستوران های غذاخوری است.
شایان ذکر است که بیشترین شکایات بر مبنای نوع تخلف در ارتباط با گران فروشی و تقلب است.
همچنین در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۴ هزار و ۵۷۱ فقره معادل ۷۱ درصد به صورت تلفنی، ۳۰ هزار و ۳۴ فقره معادل ۱۵ درصد به صورت حضوری و ۲ هزار و ۸۲۴ فقره معادل ۱۴ درصد کتبی بوده است.
گفتنی است، در آبان ماه سال جاری تعداد ۲۰ هزار و ۴۲۹ شکایت دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است، به صورتی که استان های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز با افزایش تعداد شکایات و استان های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و اصفهان با کاهش شکایات مواجه بودند. تعداد شکایات دریافتی در بازه زمانی آبان ماه ۱۳۹۸ هم ۲۱ هزار و ۸۷۲ فقره بوده است.
افزایش ۵ درصدی سهم شکایات بررسی شده
شایان ذکر است که سهم شکایات بررسی شده (متخلف غیر متخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبان ماه به میزان ۶۱ درصد بوده که نسبت به مهر ماه سالجاری ۵ درصد افزایش داشته است.
ضمناً بر مبنای تدابیر اتخاذ شده، از مجموعه شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شدند ۵۴۲ فقره با برآورد ارزش ۳۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۷۷۴ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضائی اجتناب شده است.


منبع:

1399/09/13
12:28:17
5.0 / 5
214
تگهای خبر: تولید , خدمات , خودرو , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
تولیدو