قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو اعلام كرد:

تولید ایران خودرو در سالجاری از ۲۸۵ هزار دستگاه گذشت

تولید ایران خودرو در سالجاری از ۲۸۵ هزار دستگاه گذشت

به گزارش تولیدو یك مقام مسئول اظهار داشت: ایران خودرو از آغاز سال تا ششم آبان ماه جاری، بیشتر از ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید كرده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر از ۱۰۰ هزار دستگاه رشد را به ثبت رسانده است.


به گزارش تولیدو به نقل از مهر به نقل از ایران خودرو، قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز سال جهش تولید تا ششم آبان ماه جاری با تلاش کارکنان و حمایت شبکه بزرگ قطعه سازان، بیشتر از ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر از ۱۰۰ هزار دستگاه رشد را به ثبت رسانده است. حمید مرادی اضافه کرد: همینطور این گروه صنعتی طی مذکور بیشتر از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو روانه بازار کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۸ درصد را تجربه کرده است. او همینطور از کاهش تعهدات معوق شرکت ایران خودرو اطلاع داد و خاطرنشان کرد: تعهدات معوق از تعداد ۱۸۹ هزار و ۱۵۰ دستگاه پارسال به ۳۲ هزار و ۶۱۲ دستگاه امسال کاهش یافته است. مرادی خاطرنشان کرد: به علت کمبود و کسری بعضی از قطعات حدود ۵۷ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در پارکینگ های این شرکت وجود دارند که با همکاری شبکه تأمین و قطعه سازان، قطعات آنها در حال تأمین است و به زودی این خودرو ها تکمیل و به مشتریان تحویل داده می شود.رد شائبه احتکار و دپوی خودرو در پارکینگ ایران خودرووی با رد شائبه احتکار و دپوی خودرو در پارکینگ این خودروساز اظهار داشت: طی دو سال قبل بعضی از افراد بخصوص در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را طرح کرده اند که این مورد حقیقت ندارد. قائم مقام اجرایی مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به تحریم های صنعت خودرو خاطرنشان کرد: طی دو سالی که تحریم های ظالمانه ضد صنعت خودرو اعمال شده، برای پیشگیری از هدر رفت ظرفیت های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، هیچوقت تولید را متوقف نکرده ایم. بعضی از قطعات با فن آوری بالا و الکترونیکی به علت مشکلات ارزی با تأخیر از گمرک ترخیص شده و در این مقطع جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید و استفاده بهینه از زمان های در دسترس برای تولید، ناچاریم خودرو ها را با کسری برخی قطعات تولید نماییم. مرادی با اشاره به اینکه این خودرو ها بعد از طی مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می شوند و به دنبال ترخیص قطعات مورد نیاز، در نخستین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می شود تصریح کرد: این اقدام باعث می شود تا سرعت تجاری سازی و تکمیل خودرو ها هم افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهداتمان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع تر محقق شود. چونکه اگر تولید خودرو تا زمان تأمین قطعات متوقف شود، روند تولید محصولات به شکل قابل توجهی کاسته می شود. مرادی خاطرنشان کرد: آمار تمامی خودرو های دارای کسری قطعه و نوع قطعات آن به نهادهای نظارتی گزارش داده می شود. وی تصریح کرد: اگر خودرویی با تأخیر به دست مشتریان برسد، علاوه بر تثبیت قیمت این خودرو ها برای مشتریان، خودروساز بابت تأخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تأخیر هم می پردازد. ازاین رو زیان ماندگاری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز است. مرادی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که از زمان تجاری سازی محصول تا دریافت پلاک و تحویل به مشتری حدود چهارده روز زمان لازم است، طبیعی است که تعدادی خودرو در پارکینگ خودروسازان منتظر حمل باشند و این خودرو ها هم همگی به نام مشتری فاکتور شده و مراحل تحویل را سپری می کنند.


منبع:

1399/08/10
11:37:56
5.0 / 5
244
تگهای خبر: بازار , تولید , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
تولیدو