سازمان حمایت مصرف كنندگان:

مرجع پیگیری شكایات مردم سامانه ۱۲۴ است

مرجع پیگیری شكایات مردم سامانه ۱۲۴ است

مدیر كل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: سامانه ۱۲۴، پل ارتباطی میان مردم و مسؤلان در جهت اطلاع رسانی و عرضه خدمات مطلوب به شهروندان است.


به گزارش تولیدو به نقل از سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سید مجتبی سجادی، با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ از حوزه های مهم و کلیدی سازمان حمایت، است اضافه کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم، این سامانه ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسؤلان مربوطه در سطح کشور را فراهم می آورد. مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت در مورد آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمان های صمت استان ها در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: در این زمان بیشتر از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیر صنفی از راه تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که ۳۰ هزار و ۶۰۵ فقره، (تلفنی) ۷ هزار و ۳۱۹ فقره (حضوری) و ۸ هزار و ۶۰۲ مورد (کتبی) بوده است. وی ادامه داد: همینطور از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۸ مورد غیر متخلف و ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد متخلف شناخته شده که پرونده های متخلفین در دست بررسی و رسیدگی سربع است سجادی با تاکید بر اینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به علت حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ مورد، استان خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۹۶ مورد و آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۶۳۶ مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده اند. وی افزود: در این بین آمارها از آن حکایت می کند که پایین ترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استان های خوزستان با (۳۳۵ فقره)، سمنان (۳۲۵ فقره) و کرمان جنوب با (۱۷۱ فقره) متعلق می باشد. سجادی در ادامه به آمار شکایات دریافتی سازمان های صمت استان ها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات هم اشاره نمود و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد ۴ هزار و ۵۴۲ مورد گزارش و شکایت از راه این سامانه دریافت شده که به ۳ هزار و ۸۸۵ مورد آن تابحال رسیدگی شده است. مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: با عنایت به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در فرایند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطرح شده و بررسی شکوائیه ها، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۷ %، استان اصفهان با ۸۰ % و استان هرمزگان با ۷۰ % بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور را به خود اختصاص داده اند. او همینطور متذکر شد: با عنایت به سامانه اطلاع رسانی WWW.۱۲۴.ir بعنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا، هموطنان می توانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، تقلب، گران فروشی، عرضه نکردن و. مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام تا در سریع ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

1399/04/11
16:44:13
5.0 / 5
2320
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
تولیدو