دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات فروشگاهی راه اندازی شد

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات فروشگاهی راه اندازی شد

تولیدو: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی كالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی با هدف پشتیبانی از تولید داخل، معرفی محصولات، ترویج فرهنگ خرید از فروشگاه با حضور سرپرست سازمان توسعه و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی راه اندازی شد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا مودودی» در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به بازار 1200 میلیارد دلاری واردات كشورهای همسایه اظهار داشت: جهت استفاده از این ظرفیت بالقوه و گرفتن سهم از آنها، احداث فروشگاه های زنجیره ای است.
وی اضافه كرد: اینكه در چارچوب فروشگاه های زنجیره ای در كشورهای همسایه حضور داشته باشیم و سهم ببریم و یا اینكه خودمان مبدع و ایجادكننده فروشگاه ها در كشورها باشیم، هر دو ظرفیتی است كه باید از آن استفاده نمود.
سرپرست سازمان توسعه و تجارت اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی محل خوبی برای معرفی توانمندی های فروشگاهی است و باید قدرتمندتر از این برگزار گردد.
وی گفت: باید هیات های خارجی را برای معرفی این ظرفیت ها در داخل كشور جذب نماییم.
مودودی اشاره كرد: خیلی از امكانات و تجهیزات فروشگاهی كه در كشور تهیه شده با نمونه های خارجی قابل رقابت است؛ بدین سبب معرفی این پتانسیل ها و ظرفیت ها برای متقاضیان خارجی كار مهمی است كه در چارچوب این نمایشگاه اتفاق می افتد.
سرپرست سازمان توسعه و تجارت در ادامه درباره حضور شركت های برتر در نمایشگاه های خارجی، اظهار داشت: سعی كردیم آیین نامه مشوق های صادراتی را با اولویت شركت های نمونه در حوزه صادرات تدوین نماییم.
وی اضافه كرد: در این راستا برای شركت های مختلف سهمی را در حدود 20 میلیون تومان یا 50 درصد تعیین كردیم همین طور برای شركت های صادركننده نمونه، مازاد دیگری در حدود 10 تا 20 درصد در نظر گرفتیم كه اگر این مشوق ها تامین گردد به آنها تعلق می گیرد.
به گزارش تولیدو به نقل از ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی كالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای با حضور 70 شركت داخلی و نمایندگی شركت های خارجی از امروز تا 15 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار می گردد.
حمایت از كالاها و محصولات داخلی، آشنایی مصرف كنندگان با كالاها و خدمات با كیفیت، توسعه صادرات كالاهای داخلی، معرفی محصولات داخلی قابل رقابت در بازارهای جهانی، خرید آسان، احداث رقابت در تولید، ترویج فرهنگ خرید از فروشگاه های زنجیره ای برای كاهش آلودگی هوا، كاهش مصرف سوخت و انرژی، پیشگیری از اتلاف وقت، كنترل و نظارت سازمان یافته بر بهداشت و سلامت كالاها، نرخ گذاری و نظارت بر قیمت ها از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
اقتصام**9132*2025


1397/10/12
14:38:07
5.0 / 5
120
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
تولیدو