1300 نوع محصول صنعتی در قزوین تولید می گردد

1300 نوع محصول صنعتی در قزوین تولید می گردد

تولیدو: قزوین- استاندار قزوین اظهار داشت: تولید یك هزار و 300 نوع انواع محصولات صنعتی و كشاورزی در استان حضور سرمایه گذاران و هیات های تجاری سلیمانیه عراق در قزوین را می تواند به بهترین نحو ممكن توجیه می كند.


به گزارش تولیدو به نقل از ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در كارگروه صادرات غیرنفتی استان و در نشست با هیات تجاری سلیمانیه عراق، اضافه كرد: تفاوت عمده قزوین با سایر استان ها، داشتن زمینه و ظرفیت های مختلف اقتصادی بوده كه آن را به یكی از قطب های صنعتی كشور با تنوع محصولات صنعتی و تولیدی، تبدیل نموده است.
وی، تولید و عرضه بعضی از برندهای مشهور جهان در قزوین را خاطرنشان كرد و اظهار داشت: این استان یك درصد مساحت كشور را به خود اختصاص داده در حالیكه 5 درصد محصولات كشاورزی را تولید و دشت آن هم از مهمترین مراكز كشاورزی محسوب شده و از گذشته های دور هم برنامه های وسیعی برای توسعه آن طراحی شده است.
به گفته زاهدی، قزوین سابقه چند هزار ساله تمدن فرهنگی را داشته و در دوران حكومت صفویه هم پایتخت ایران بوده است.
وی ادامه داد: با عنایت به ظرفیت های موجود، امیدواریم مذاكرات لازم برای انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی و تجاری در زمینه های كشاورزی و صنعتی بین كشورهای ایران و عراق بیش از گذشته به منظور بهره برداری های بیشتر، به عمل آید.
استاندار قزوین تصریح كرد: فعالان تجاری این استان درخواست تولید یك مركز تجاری و صنعتی در سلیمانیه عراق را برای عرضه محصولات خود در قالب نمایشگاه را دارند.
زاهدی با اشاره به اینكه سرمایه گذاران و بازرگانان در صورت برگزاری این نمایشگاه، ضمن آشنایی با توانمندی های یكدیگر، زمینه رشد و توسعه روابط بین 2 كشور را هم فراهم خواهند كرد، اضافه كرد: در صورت همكاری های بیشتر مشكلات احتمالی در حوزه كار، صادرات و سرمایه گذاری های مشترك هم قابل رفع خواهد بود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهدای كردهای مقیم عراق در دوران حكومت صدام، اظهار داشت: همان گونه كه مردم ایران در سال های دفاع مقدس از جنایت های صدام صدمه های فراوانی دیدند، كردها هم شهدای بسیاری را تقدیم كردند.
رایزن ایران در سلیمانیه عراق هم در این جلسه اظهار داشت: ارتباطات تجاری و تبادل های اقتصادی خوبی میان ایران و عراق برقرار شده اما هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است.
انور حبیب زاده با اشاره به اینكه گام های خوبی برای صادرات به كشور عراق از جانب ایران برداشته شده، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های پیش بینی شده روز به روز شاهد افزایش تبادل كالا بین این 2 كشور در آینده باشیم.
6101/8054


1397/04/11
22:16:41
5.0 / 5
5069
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
تولیدو