حاشیه های همیشگی تورهای جام جهانی روسیه

حاشیه های همیشگی تورهای جام جهانی روسیه

تولیدو: «فدراسیون فوتبال برخلاف وعده های قبلی هیچ تسهیلاتی به تورهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نداده است، حتی بلیت بازی های تیم ملی ایران را.»


لیلا اژدری ـ سرپرست پیشین دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ـ كه اخیرا از این سمت كناره گیری كرده است ـ درباره آخرین وضعیت تورهای جام جهانی با عنایت به تشدید تبلیغات در فرصت باقی مانده تا جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به ایسنا اظهار داشت: قبلا اعلام شده بود فدراسیون فوتبال بلیت بازی های مربوط به تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در اختیار آژانس های منتخب قرار می دهد تا اتفاقات برزیل تكرار نشود، اما آقای تاج ـ رییس فدراسیون فوتبال ـ در جلسه رسمی و علنی در حضور آژانس دارها اعلام نمود نمی توانند بلیت بازی ها را برای تورهای جام جهانی تامین كنند، چون فیفا این امكان را نمی دهد. البته فدراسیون تعداد محدودی بلیت دارد كه آن ها هم برای VIP ها است.
وی درباره تبلیغات برخی آژانس ها كه تور جام جهانی را با وعده بلیت سه بازی مهم تیم ملی ایران می فروشند، اظهار نمود: با عنایت به شرایطی كه فدراسیون فوتبال تشریح كرد، این آژانس ها بلیت ها را عادی و از سایت فیفا خریده اند و در كنار خدمات دیگری چون هتل، هواپیما و گشت به مسافر می فروشند.
سرپرست پیشین دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره سرانجام كلونی آژانس هایی كه برای جام جهانی تشكیل شده بود، اظهار نمود: هرچند كه از ابتدا هم معتقد بودیم آژانس ها هیچ محدودیتی برای اجرای تور جام جهانی روسیه ندارند، اما برای پیشگیری از تكرار اتفاقات جام جهانی برزیل، تصمیم بر آن شد آژانس هایی كه اسناد و مدارك تایید شده از تشكل های گردشگری مرتبط و اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تابع عرضه می كنند و در بازار روسیه حرفه ای هستند، انتخاب شوند تا همان گونه كه فدراسیون فوتبال قول داده بود با امتیاز و تسهیلات ویژه، این تورها را برای مردم ایران اجرا كنند كه آن وعده ها عملی نشد و حالا همه آژانس ها در وضعیتی مشابه قرار گرفته اند.
اژدری در پاسخ به این سوال كه با عنایت به از رفتن اجتماع آژانس های منتخب تور جام جهانی روسیه و گسترده شدن این فعالیت بین تمام آژانس ها، تكلیف نظارت بر خدمات و قیمت چه می گردد تا چالش برزیل تكرار نشود، اظهار داشت: نظارت روی تورها و قیمت آن ها، وظیفه ذاتی اداره های میراث فرهنگی و گردشگری استان ها است. روسیه متفاوت از دیگر بازارها نیست و اگر تخلفی صورت گیرد حتما قابل پیگیری می باشد.
به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه های پایانی سال قبل نزدیك به ۷۷ دفتر خدمات مسافرتی را منتخب اجرای تورهای جام جهانی اعلام نمود كه قرار بود برنامه های هماهنگ شده ای را در روسیه اجرا كنند، این رویه برخلاف اتفاقاتی بود كه در جام های جهانی قلبی رخ داد كه تمام امتیازها از جانب فدراسیون فوتبال «انحصاری» در اختیار یك آژانس قرار می گرفت كه نه تنها نرخ های چالش برانگیزی داشتند كه سرنوشت خیلی از ایرانیان در كشور محل برگزاری این رویداد را به مخاطره انداختند. جنجالی ترین نمونه ی آن، تورهای جام جهانی برزیل بود كه پرونده شاكیان آن به سرانجام نرسید و خاطی بدون مانع به فعالیت خود ادامه داد!
اما در این دوره از جام جهانی فوتبال با آن كه تلاش شد انحصارها شكسته شود و به اعتقاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كار دست حرفه ای های بازار روسیه افتد، اما با بیان رسمی رییس فدراسیون فوتبال برای حذف امتیازهای ویژه ای چون بلیت بازی ها، مراسم افتتاحیه و اختتامیه، عملا انتخاب این آژانس های حرفه ای تر زیر سوال رفت. بهانه فدراسیون این بود كه «فیفا به خاطر جلوگیری از سوء استفاده گری ها، بلیتی در اختیار فدراسیون های فوتبال قرار نداده و هوادران و علاقه مندان باید از سایت فیفا شخصا برای خرید بلیت اقدام نمایند.
از سوی دیگر قرار بود روسیه كه در آستانه لغو روادید گردشگری با ایران است، به مسافران این آژانس ها بدون ویزا اجازه ورود به خاك روسیه را دهد كه با تبدیل بلیت بازی ها به ID كارت كه نقش ویزای روسیه را هم ایفا می كند، عملا امتیازهای ویژه آژانس های منتخب از بین رفت و میدان در اختیار چهار هزار آژانس گردشگری قرار گرفت.
درحال حاضر تورهای جام جهانی با خدماتی متفاوت برای هفت و ۱۲ روز با قیمت هایی كه پایه آن از ۳۱۴۵ دلار آغاز می گردد تا ۴۶۰۰ دلار به اضافه هزینه بلیت هواپیما درحال تبلیغ است كه اگر با دلار ۴۲۰۰ تومان محاسبه شود نرخ این تور از حدود ۸ میلیون تا بیش از ۲۳ میلیون تومان تمام می گردد.



1397/02/14
14:27:45
5.0 / 5
37
تگهای خبر: بازار , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
تولیدو