تخلف وزارت صمت در ارائه ناقص خدمات در پنجره ملی

تخلف وزارت صمت در ارائه ناقص خدمات در پنجره ملی

تولیدو: وزارت صنعت، معدن و تجارت همچون دستگاه های اجرائیست که با به انتها رسیدن مهلت قانونی ارائه خدمات 100 درصدی در پنجره واحد خدمات هوشمند (پایان آبان 1402) تخلف کرده است.



به گزارش تولیدو به نقل از صدا و سیما، برمبنای قانون بودجه ۱۴۰۲، قرار بود دستگاه های اجرائی تا پایان آبان امسال، بصورت ۱۰۰ درصدی، خدمات الکترونیکی خودرا بوسیله پنجره ملی ارایه کنند.
در این زمینه ۱۴۴ دستگاه اجرائی برمبنای قانون یاد شده مکلف به ارائه خدمات الکترونیک در پنجره واحد خدمات هوشمند شده بودند.
جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه می گوید: راه اندازی و تکلیف قانونی دستگاه های اجرائی جهت راه اندازی و اتصال به پنجره واحد، به این منظور بوده که دستگاهها خودشان را به یکپارچگی برسانند تا کاربران بتوانند با یکبار احراز هویت، به همه خدمات مورد نظرشان دسترسی یابند.
حالا با گذشت یک سال از اجرای این قانون، وزارت صنعت، معدن و تجارت با به انتها رسیدن مهلت قانونی ارائه خدمات ۱۰۰ درصدی در پنجره واحد خدمات هوشمند، هنوز نتوانسته بطور کامل به این تکلیف قانونی عمل کند.
زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه می گوید: موضوع اتصال همه سازمان ها به پنجره ملی خدمات دولت، نیاز مردم است که باید برای مردم برقرار شود.
وی افزود: میانگین حضور دستگاهها در خدمات هوشمند پنجره واحد، ۶۵ درصد است که برخی خیلی کمتر و برخی ۱۰۰ درصدی هستند، اما مهم ترین نکته این است که همین ۶۵ درصد نشان میدهد کار شدنی است که اوایل، تعدادی از سازمان ها این کار را نشدنی می دانستند.
وزیر ارتباطات اشاره کرد: درخواست ما از دستگاه های مشمول این قانون، این است که به سرعت به تکلیف قانونی شأن عمل کنند تا شاهد فراهم کردن اجرای ۱۰۰ درصدی این قانون برای مردم باشیم.
بر اساس اعلام معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تا حالا ۶ زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، صندوق پشتیبانی از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، صندوق پشتیبانی از سرمایه گذاری صنایع کوچک، صندوق توسعه دریایی، صندوق ضمانت صادرات ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اتصال صددرصدی خدمات خودرا در پنجره واحد خدمات هوشمند ثبت کرده اند.
امیر حسین بهرامی معاون مرکز فناوری داده و اطلاعات فضای مجازی وزارت صمت در این زمینه توضیح داد: وزارت صنعت، معدن تجارت، در حدود ۳۵۰ خدمت و زیر خدمت دارد که ۱۷۲ خدمت آن مربوط به ستاد وزارتخانه است و بقیه خدمات مربوط به سازمان های تابع و ذیل وزارتخانه هستند که در حقیقت ۲۰۰ مورد از این، خدماتی هستند که به درگاه پنجره خدمات هوشمند دولت متصل شده اند.
اما وضعیت اتصال دیگر زیر مجموعه های وزارت صمت هم به این شرح است: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ۸۰ درصد، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ۴۰ درصد، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران ۳۶ درصد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ۲۰ درصد و سازمان توسعه تجارت ۱۰ درصد خدمات خودرا در پنجره واحد خدمات هوشمند ارائه کرده اند.
معاون مرکز فناوری داده و اطلاعات فضای مجازی وزارت صمت، درباره ی دلیلهای ارائه نشدن صد درصدی خدمات در زیر مجموعه های یاد شده می گوید: برخی خدمات تازه ایجاد شدهِ وزارتخانه است که عمر این ها شاید کمتر از یکسال باشد و ما درحال آماده سازی زیرساخت های الکترونیکی این خدمات هستیم که فکر می کنم تا انتهای سال جاری این خدمات هم الکترونیکی و هم به پنجره خدمات هوشمند متصل شوند.
به گفته بهرامی عمده اختلاف ما در این اتصال، حدود ۱۰۰ خدمت است که تا آخر آذرماه حل می شود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجموعه ستادی خود نیز، عملکرد ۳۶ درصدی در اجرای قانونی داشت که قرار بود تا پایان آبان ۱۴۰۲ بطور کامل اجرا شود.

1402/09/13
09:06:39
5.0 / 5
278
تگهای خبر: تولید , خدمات , دستگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
تولیدو