آیا در توزیع هوشمند اقلام خوراکی انحصار صورت گرفته است؟

آیا در توزیع هوشمند اقلام خوراکی انحصار صورت گرفته است؟

مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی با اعلان اینکه برای توزیع هوشمند اقلام اساسی از پلت فرم های بزرگ دعوت به همکاری کردیم، اظهار داشت: هیچ نوع انحصاری جهت استفاده از پلت فرم ها نیست و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آمادگی دارد از ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه توزیع اینترنتی کالاهای اساسی بهره گیرد.



به گزارش تولیدو به نقل از ایسنا، طرح توزیع اینترنتی اقلام اساسی از ۱۸ آبان ماه بصورت آزمایشی در یک پلت فرم مشخص با توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ شروع به کار کرد و مدتی پیش هم برنج، شکر و روغن و لبنیات تنظیم بازاری به آن اضافه شدند. بنابر گفته مسئولان امر هدف این توزیع هوشمند کوتاه کردن دست دلالان و واسطه های غیر ضرور و رساندن اقلام اساسی با قیمت های واقعی به دست مردم است و بااینکه این شیوه توزیع توانست تا حدودی اهداف مذکور را محقق و با کاهش قیمت برخی اقلام آرامشی را در بازار بوجود آورد اما حواشی بسیاری را هم به دنبال داشت و سوالات بسیاری را در ذهن فعالان این بخش ایجاد کرد. بطورمثال این که آیا فعالیت تنها یک پلت فرم در بخش توزیع اقلام تنظیم بازاری انحصار ایجاد نمی کند؟ و این که چرا تنها یک پلت فرم برای این مساله انتخاب شده است؟

سوالاتی که مشاور سازمان تعاون روستایی درباب آن توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا عربشاهی در گفت و گو با ایسنا، در این زمینه اظهار نمود: جلسه ای را ۱۱ آبان ماه در سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار و از نمایندگان پلت فرم های بزرگ کشور که در معاونت علمی ریاست جمهوری رجیستر شده بودند دعوت به همکاری در توزیع هوشمند کالا کردیم. البته سه شرط نیز برای آنها تعیین کردیم که باید سرور و لجستیک و سیستم حمل و نقل داشته باشند تا اقلام را کمتر از ۲۴ ساعت به دست مردم برسانند و دیگر این که باید قیمت مصوب دولت نیز در توزیع رعایت شود.

وی افزود: در این نشست به جز یکی از پلت فرم ها کسی حاضر نشد با آستانه سود محدود همکاری کند. بدین سبب این پلت فرم توزیع هوشمند از ۱۸ آبان ماه در تهران شروع به کار کرد و البته در سایر کلانشهرها نیز فعالیت می کند.

مشاور سازمان تعاون روستایی افزود: تا حالا بیش از ۴۰ پلت فرم دیگر نیز بر طبق فراخوان اعلام آمادگی کرده اند که درحال بررسی است. دو پلت فرم دیگر به مرحله نهایی رسیده اند که به زودی شروع به کار خواهند کرد.

وی اشاره کرد: پس هیچ نوع انحصاری جهت استفاده از پلت فرم ها نیست و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آمادگی دارد از ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه توزیع اینترنتی کالاهای اساسی بهره گیرد.

عربشاهی با اعلان اینکه پلت فرم هایی که شرایط اعلام شده را داشتند مبادرت به همکاری کردند، اظهار داشت: پلت فرم ها مرغ و تخم مرغ را از شرکت پشتیبانی امور دام و برنج و روغن را از شرکت تجاری دولتی ایران تحویل می گیرند و سازمان تعاون روستایی تنها نقش توزیع کننده را دارد.




1400/09/23
12:35:52
5.0 / 5
1123
تگهای خبر: اینترنت , بازار , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
تولیدو